Iki regioninių kelių priežiūros įmonių sujungimo - vienas žingsnis

Kaunas
Irma Bagūnė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Valstybinės reikšmės kelių priežiūros įmonių pertvarkai uždegta žalia šviesa. Antradienį Seimas pritarė Susisiekimo ministerijos parengtoms dviejų - Kelių ir Strateginę reikšmę nacionaliniam saugumui turinčių įmonių ir įrenginių bei kitų nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių įmonių - įstatymų pataisoms ir atvėrė kelią kitam svarbiam reformos etapui - centralizuotos kelių priežiūros įmonės įkūrimui.

„Vyriausybei nedelsiant teiksime nutarimo projektą dėl vienuolikos kelių priežiūros įmonių sujungimo į vieną. Projektas jau parengtas, tikimės, kad per artimiausias kelias dienas jis bus suderintas su atsakingomis institucijomis, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis. - Preliminariais skaičiavimais, ši kelių priežiūros įmonių pertvarka iš pradžių leis sutaupyti iki 8,5 milijono eurų per metus, o vėliau galime tikėtis dar didesnio efekto. Sutaupytas lėšas galėsime naudoti kokybiškesnei kelių priežiūrai.“

Susisiekimo ministerija, vykdydama Vyriausybės programą, numato, kad valstybinės reikšmės kelių priežiūros įmonė bus įkurta ne Vilniuje, o Kaune, taip pat ši įmonė bus skatinama įvertinti galimybes, siekiant įkurti kompetencijų centrus ir kituose regionuose, pavyzdžiui, dispečerinę, apskaitos funkcijas atliekantį įmonės padalinį ir pan.

Kaunas pasirinktas neatsitiktinai - šis klausimas buvo gerai apgalvotas, įvertinta ne viena alternatyva. Pirma, tai geografiškai susisiekimui labai patogi vieta, kur susikerta strategiškai svarbūs sausumos keliai Rytų-Vakarų ir Šiaurės-Pietų kryptimis, be to, artimiausiu metu bus nutiesta automagistralė iki Lietuvos/Lenkijos valstybės sienos.

„Nauja komanda bus suformuota iš patyrusių aukščiausio lygio vadovų, kurių darbą prižiūrės naujai suformuota profesionali valdyba. Šiandien jau turime numatę stipriausią vadovą - iš visų vienuolikos įmonių Kauno regiono įmonės vadovas turi daugiausia patirties tiek vykdant pokyčius, tiek kuriant pridėtinę vertę akcininkui“, - teigė susisiekimo ministras R. Masiulis.

Perteklinių administracinių funkcijų bus atsisakyta, o sutaupytos lėšos bus investuojamos į kasdienę kelių priežiūrą atliekančių specialistų kompetenciją ir pažangias technologijas. Šios pertvarkos tikslas - kelių kokybės gerinimas. Visiems darbuotojams bus sudarytos sąlygos toliau dirbti, jie bus motyvuojami, tad geriausių rezultatų siekiantys specialistai tikrai ras savo vietą naujoje įmonės struktūroje.

Susisiekimo ministro įsitikinimu, jau po poros metų bus galima pamatyti kokybinį šuolį valstybinės reikšmės kelių priežiūros srityje, nes šio sektoriaus reforma atneš naujų skaidrumo ir atsakomybės standartų, o įmonės vadovams bus keliami ambicingi tikslai.

ELTA