Iki 2020 metų medijų raštingumo bus pradėta mokyti visose mokyklose

Birštonas
Ugnė Liaudanskytė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Kaip nepasiklysti gausiame informacijos sraute, kaip ugdyti visuomenės medijų ir informacinį raštingumą, diskutuojama šiandien Seime vykstančioje konferencijoje „Visuomenės medijų raštingumas – saugios valstybės sąlyga“. Konferenciją organizuoja Švietimo ir mokslo ministerija kartu su Šiaurės ministrų tarybos biuru Lietuvoje, Britų taryba, Kultūros ministerija ir Krašto apsaugos ministerija. Konferencijos tikslas – aktualizuoti visuomenės medijų raštingumo, kritinio mąstymo svarbą nacionalinio saugumo kontekste ir ieškoti būdų derinti skirtingų sričių vykdomas įvairių visuomenės grupių medijų raštingumo ugdymo veiklas.

„Iki 2020 m. medijų raštingumas atsiras visose mokyklose, tai bus integruota į bendrojo ugdymo turinį, į įvairius dalykus, bus apmokyta apie 1000 pedagogų. Jau dabar medijų raštingumo mokoma 200 mokyklų“, – sako švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Pasak ministrės, tik pamokų mokyklose nepakanka norint pasiekti, kad visuomenė išsiugdytų medijų ir informacinio raštingumo įgūdžius. Todėl reikalingas ir kitų institucijų – Kultūros, Krašto apsaugos ministerijos – bendradarbiavimas.

Medijų raštingumas – tai gebėjimas tinkamai naudotis medijomis: žiniasklaida, socialiniais tinklais, kitomis priemonėmis. Mokiniai turi išmokti analizuoti informaciją ir patys tapti jos kūrėjais, saugiai naudotis socialiniais tinklais, atpažinti propagandą. Informacija mokiniams labai lengvai pasiekiama – internetu kasdien naudojasi daugiau nei 70 proc. 9–16 metų vaikų, dauguma jų turi socialines paskyras.

Kaip akcentuoja ministrė J. Petrauskienė, kuriant ugdymo turinį labai svarbus saugumo aspektas. „Kai auginame mažą vaiką, mokome jį saugiai pereiti gatvę, neimti dovanų iš nepažįstamų žmonių, bet nemokome, kaip atsirinkti informaciją, kuri taip lengvai pasiekiama kiekvienam. Kritiškas požiūris į medijas ypač aktualu, kai kalbame apie propagandą. Ji taiko net į mūsų valstybingumą. Todėl labai svarbu, kad mokiniai įgustų informaciją vertinti, analizuoti, atsispirti manipuliacijoms. Medijų raštingumo skatinamas kritinis požiūris prisideda ir prie propagandos keliamų grėsmių mažinimo“, – sako ministrė J. Petrauskienė.

Per konferenciją taip pat pristatoma kitų šalių patirtis didinant medijų raštingumo prieinamumą visuomenei. Ministerijų atstovai pristato įgyvendinamas ir planuojamas priemones, ugdančias įvairių visuomenės grupių kritinį mąstymą.