Gyventojų kantrybė senka dėl motociklų keliamo triukšmo

Kaunas
Pixabay.com nuotr.
Ramutė Šimukauskaitė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Prasidėjus motociklų vairavimo sezonui, ramaus Birštono kurorto, seniūnijos kaimų gyventojai vėl neapsikenčia dėl triukšmo, kurį kelia motociklininkų grupelės, dideliu greičiu ant plieninių žirgų skriejančios asfaltuotais keliais. Tiesa, Birštone eismo ribojimo priemonėmis motociklų judėjimas sumažintas iki minimumo, tačiau garsas į kurortą aidu atsklinda iš toliau.

Balandžio mėnesio Birštono savivaldybės tarybos posėdyje, „Birštoniečių tribūnoje“, pasisakęs šios savivaldybės gyventojas Renatas K. atkreipė politikų dėmesį į tris vietoves, kurias yra pamėgę kelių chuliganai. Viena iš jų – Turistų gatvė kitapus Nemuno. Gyvenvietės pradžią žymi informacinė mėlyna lentelė, šioje atkarpoje negalioja KET reikalavimai, nustatantys eismo tvarką gyvenvietėse, ir motociklininkai ja lekia 90 km/h ir didesniu greičiu. Garsas persirita per Nemuną ir yra girdimas ne tik Birštono senamiestyje, bet ir Vienkiemio teritorijoje.
„Britvininkai“ bando savo motociklų galimybes ir magistraliniame kelyje Vilnius – Marijampolė, šiurpindami Škėvonių ir Ivoniškių kaimų gyventojus, ir kelyje Geležūnai – Nemajūnai–Siponys, rizikuodami ir savo, ir kitų eismo dalyvių saugumu.
Pasak gyventojo, linkusieji pažeisti kelių eismo taisyklių reikalavimus yra žinomi ir Birštono politikams, ir vietos žmonėms, todėl keista, kad iki šiol jiems nebuvo pritaikyta drausminančių priemonių. Jo nuomone, kadangi nuo tos pačios motociklininkų grupelės keliamo triukšmo kenčia ir Prienų rajono savivaldybės gyventojai, abiejų komisariatų pareigūnai galėtų bendradarbiauti šiuo klausimu.
Merės Nijolės Dirginčienės įsitikinimu, draudimais norimą rezultatą vargu ar pavyks pasiekti. Birštono savivaldybė buvo pirmoji ir bene vienintelė Lietuvoje, uždraudusi motociklų eismą kurorte. Po baikerių bendruomenės protestų, akcijų, nukreiptų prieš Savivaldybę, po diskusijų su suinteresuotais asmenimis buvo prieita prie kompromisinio sprendimo: motociklams leista judėti per miestą pagrindine gatve ir viena kryptimi.
Merė pritarė, kad triukšmo ir greičio ribojimo priemonių reikia, tačiau valstybiniuose keliuose jas reikia derinti su Lietuvos automobilių kelių direkcija. Tiesa, Birštono savivaldybė yra įsigijusi triukšmo matuoklį, kuris perduotas policijos pareigūnams – jų kompetencijoje yra tikrinti ir bausti tuos eismo dalyvius, kurių transporto priemonės skleidžia didesnį, nei leidžiama, triukšmą.
Savivaldybės administracijos direktorės Jovitos Tirvienės teigimu, bus siekiama suaktyvinti policiją dėl triukšmo matuoklio naudojimo, konkrečių prevencinių priemonių ir programų parengimo. Taip pat, pasak J.Tirvienės, Savivaldybės saugaus eismo komisijoje bus aptarti galimi ribojimai gatvėse, kaimiškos teritorijos keliuose.
——–
Intensyvėjant motociklininkų sezonui, Lietuvos automobilių kelių direkcija išanalizavo 2020 metų eismo įvykių, kuriuose žuvo motociklų vairuotojai, duomenis ir sudarė pernai Lietuvos keliuose žuvusio motociklo vairuotojo paveikslą: tai 21–30 metų amžiaus vyras, kuris žuvo važiuodamas valstybinės reikšmės rajoniniu keliu pavasarį arba vasarą, sekmadienį, šviesiu paros metu (15.00–18.00 val.). Toks portretas sudaromas pirmą kartą, duomenys bus atnaujinti po metų.
Atsižvelgus į apibendrinimus, yra planuojama saugaus eismo švietėjiška veikla, parenkamos komunikacinės priemonės. 
Siekiant išvengti žūčių keliuose, Kelių direkcija atkreipia motociklininkų dėmesį į svarbius dalykus: privalu naudoti specialias apsaugas (šalmus, akių apsaugos nuo sužeidimo priemones), ryškią aprangą; pasirinkti saugų manevravimą ir greitį, kuris atitinka oro ir eismo sąlygas; nepervertinti savo galimybių ir gerbti kitus eismo dalyvius; išlaikyti didesnį atstumą iki kitų transporto priemonių ir laikytis ramaus važiavimo stiliaus.
Lietuvos keliuose pernai žuvo 17 motociklų vairuotojų, daugiau nei pusė jų buvo pražūtingų avarijų kaltininkai.
Dalė Lazauskienė