REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Jaunimas2019 m. Sausio 22 d. 13:27

Gimnazistų pagamintas bepilotis orlaivis

Tauragė

Brigita ŠliužaitėŠaltinis: Etaplius.lt


68763

Praėjusių metų birželio mėnesį, fizikos mokytojo eksperto Antano Kiniulio iniciatyva buvo suburta Jurbarko Antano Giedraičio– Giedriaus gimnazijos vaikinų komanda, kuri dalyvavo VGTU „Ateities inžinerijos“ platformos „Bepiločių orlaivių technologijos ugdymo(si) programoje“.

Rugpjūčio 22-24 d. Vilniaus Gedimino technikos universiteto „Ateities inžinerijos“ ugdymo(si) platformos komanda pakvietė į NVŠ programos „Bepiločių orlaivių technologijos“ II sesiją. Joje dalyvavo ir mūsų gimnazistai Edmundas Martynaitis ir Mantas Širkevičius.

Trijų dienų programa buvo ganėtinai įtempta. Pagrindinis sesijos tikslas – sukonstruoti nuotoliniu būdu valdomą lėktuvą. Tai nemenka užduotis. Vaikinams reikėjo ne tik parodyti konstravimo įgūdžius, kruopštumą, bet ir pritaikyti fizikos žinias – prisiminti Omo ir aerodinamikos dėsnius, laidininkų jungimo būdus. „Bepilotį lėktuvą teko konstruoti pirmą kartą, tačiau visus sunkumus įveikėme“, – teigė vienas iš dalyvių.

Per šią sesiją vaikinai spėjo sukonstruoti bepilotį orlaivį, tačiau rugsėjo 26-28 d. vykusioje III sesijoje jiems teko lėktuvą išbandyti skrydžiui – patikrinti, ar visi skrydžio parametrai teisingi, ar jis veikia ir skrenda. Nors skrydžiams buvo nepalankus oras, tačiau gimnazistai orlaivį išbandė ir džiaugėsi savo rezultatais. Smagu, kad per III sesiją prisijungė ir dar vienas bepiločių orlaivių entuziastas Orestas Palšauskas, kuris bepilotį lėktuvą buvo gaminęs ir anksčiau.

Dabar dalyviams liko dar viena, tačiau nemaža užduotis. Renginiui, kuris vyks vasario mėnesio 25 d., vaikinams teks paruošti atsiskaitomąjį darbą. Reikės papasakoti apie patirtus įspūdžius, įgytas ir pritaikytas žinias programoje ir tolimesnę savo veiklą šioje srityje. Visa tai gimnazistai atliks šiuolaikiškai, paruošdami pristatymo stendą – plakatą.

Neformaliojo švietimo programos – puiki galimybė mokiniams pagilinti žinias, atrasti naujus pomėgius ir gebėjimus bei smagiai praleisti laiką. Džiugu, kad gimnazistai nepabūgo naujų išbandymų, ir tikimės, kad tęs šią veiklą ir gimnazijoje.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA