Geroji Erasmus+ projekto „Ištiesk pagalbos ranką“ patirtis Graikijoje

Šiauliai
Reporteris Brigita Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Š. m. spalio 17–23 d. Šiaulių Medelyno progimnazijos direktorė I. Mazrimienė, erasmus+ projekto koordinatorė, muzikos mokytoja S. Daugelienė, fizinio ugdymo mokytoja L. Švanytė-Gimžauskienė ir lietuvių kalbos mokytoja M. Domeikienė dalyvavo tarptautiniame erasmus+ projekte „Ištiesk pagalbos ranką“ (Be my life Bouy) ir domėjosi emigrantų (pabėgėlių) ir re-emigrantų integracijos tema bendrojo ugdymo mokyklose.

Ispanijos, Graikijos, Italijos, Turkijos ir Lietuvos atstovai dalinosi gerąja mokymo patirtimi bei integracijos modeliais. Pirmą dieną projekto dalyviai susipažino su Serres miesto kultūriniais ir gamtos objektais, lankėsi IOM-OIM tarptautinės imigracijos pabėgėlių stovykloje ir su stovyklos direktore kalbėjo apie pabėgėlių vaikų įtraukimą į ugdymo procesą Graikijoje, popamokines veiklas, sėkmes ir problemas ugdyme, apie integracijos naudą ir pristatė švietimo ir ugdymo galimybes. Taip pat minėjo, kad ir suaugusiems yra suteikiamos galimybės mokytis profesinėse mokyklose - amato ir graikų kalbos, kad būtų lengviau prisitaikyti šalyje.

Antrą ir trečią dieną dalyvavo praktinėse-kūrybinėse dirbtuvėse su socialiniu pedagogu, psichologe iš Graikijos ir kalbėjo apie psichologines, emocines-socialines problemas bendrojo lavinimo mokyklose, diskutavo apie kiekvienos šalies vertybes mokykloje, gero klimato kūrimo struktūras ir įvairius modelius, kurie padeda mokiniams jaustis gerai. Naudodami vaidmenų žaidimo metodą kūrė geros mokyklos koncepciją. Komandinio žaidimo metu diskutavo ir pristatė mokinių geros savijautos modelius bei pasidalino patirtimi, kas padeda kurti gerą mokyklos atmosferą, kurioje mokinys jaučiasi saugus, socialiai aktyvus ir motyvuotas. Socialinis-emocinis kontekstas labai svarbus kalbant apie emigrantų (pabėgėlių) ir re-emigrantų tema. Po dirbtuvių projekto dalyviai bendravo su Nea Zichni meru apie emigrantų (pabėgėlių) ir re-emigrantų integracijos problemas jų regione, susitiko su Epa Nea Zichni mokyklos direktoriumi S. Giannoulakis ir kalbėjo apie bendradarbiavimo galimybes.

Ketvirta diena buvo skirta pažintiniai programai, kurios metu aplankė Serres miesto istorinį muziejų, Serres hipoterapijos centrą, kur kiekvienas dalyvis turėjo galimybę su fizioterapeute Maria Liga, taikant Bobat metodą, pajodinėti su arkliais, aplankė Nea Zichni folkloro muziejų, Timios Prodromos vienuolyną ir Alistrate uolas.

Penktą dieną Serres mieste vyko projekto refleksija, kurios metu buvo aptartos projekto veiklos ir patirtys Graikijoje, vyko aptarimas dėl sekančio vizito. Po refleksijos vyko ceremonija, kurios metu projekto dalyviams buvo įteikti tarptautiniai sertifikatai. Erasmus+ projekto “Ištiesk pagalbos ranką” tikslas Graikijoje buvo įgyvendintas ir projekto dalyviai turėjo galimybę pasidalinti gerąja emigrantų (pabėgėlių) ir re-emigrantų integracijos patirtimi ir modeliais bendrojo ugdymo mokyklose, sužinoti naujų sprendimo būdų, kaip įtraukti emigrantų (pabėgėlių) ir re-emigrantų vaikus į mokymo procesą ir sukurti bendradarbiavimo ryšius.

Remiamas turinys