Geriausi Lietuvos vairuotojai lėks Druskininkų ralio greičio ruožais

Alytus
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Tūkstančiai vairuotojų kiekvieną rugsėjį bando savo įgūdžius ir automobilinį išsilavinimą konkurse „Geriausias Lietuvos vairuotojas“. Ne vien dėl titulo, bet ir dėl itin vertingų prizų: kelionių į pasaulinio lygio parodas, startų automobilių sporto varžybose. Tačiau titulą ir prizą kasmet laimi tik vienas. Geriausias iš geriausių. Vis tik šiemet prizinis fondas išsiplėtė – prie pagrindinio prizo, starto tarptautiniame 2020 m. žurnalistų ralyje, dar bent trys vairuotojai turės teisę vairuoti saugos automobilius spalio 4–5 dienomis vyksiančiame Druskininkų ralyje.

Prizai tokie, kokių patys organizatoriai norėtų

„Lietuvos žurnalistų autoklubo“ organizuojamas konkursas „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ nėra lengvas. Mokėti gerai vairuoti mašiną čia toli gražu nepakanka. Reikia ne tik būti gerai įvaldžius fizikos dėsnius bei sportinio, saugaus ir ekonomiško vairavimo subtilybes, reikia puikiai išmanyti kelių eismo taisykles, įstatymus, automobilio sandarą ir pastoviai domėtis automobilių pasaulio naujovėmis, istorija.

Geriausiu vairuotoju tampa tik vienas, ir už tai jis kasmet apdovanojamas ne tik geriausiojo titulu, bet ir vertingais prizais: tai kelionėmis į pasaulines automobilių parodas, tai pasivažinėjimais sportiniais modeliais trasoje, o kartais – ir startais lenktynėse.

„Tiesą sakant, mes rinkdavome tokius prizus, kurie mums patiems atrodydavo įdomūs ir kuriuos mes patys, benzingalviai, norėdavome išbandyti. Siuntėme geriausius vairuotojus pasidairyti į Ženevos automobilių parodą, ne kartą davėme dieną išsilakstyti Parnu esančioje „Auto24 Ring“ trasoje sportiškais „Toyota GT86“ automobiliais“, – pripažino užkietėjęs automobilistas ir konkurso „Geriausias Lietuvos vairuotojas“ organizatorius Valdas Valiukevičius.

Tačiau šiemet prie konkurso prizinio fondo nusprendė prisidėti ir „Rally Classic Druskininkai“ organizatoriai, automobilių sporto klubas AJAGS. Ir jie apdovanos ne vieną, bet tris mažiausiai tris geriausius rezultatus konkurse pasiekusius vairuotojus.

Geriausi vairuotojai važiuos Druskininkų ralyje

Jų prizas – startas Druskininkų ralyje. Nugalėtojai turės išskirtinę teisę vairuoti saugos automobilius ir prieš pat greičiausiųjų pasirodymą važinės uždarytomis „Rally Classic Druskininkai 2019“ trasomis. Jis turės galimybę iš vidaus pamatyti ralio teisėjų darbą ir jo užkulisius.

„Žinoma, tai labai atsakingas darbas ir ta atsakomybė spaudžia. Bet mes pasitikime, kad konkurse išaiškinami iš tiesų patys geriausi vairuotojai Lietuvoje ir jie gerai vairuoja. Jie po trasas vežios teisėjus. Pirmasis automobilis, lėksiantis 20 minučių iki starto stoviniuos, praneš žiūrovams apie prasidedantį ralį, antrasis, startuosiantis 10 minučių iki pirmųjų nulių sutikrins, ar trasoje viskas tvarkinga, trečiasis, išvažiuosiantis 5 min prieš startą, jau lėks nestoviniuodamas. Trasos bus sudėtingos, tad ir vairuotojų įgūdžiai turės būti geri. Jie privalės važiuoti saugiai, bet reikės ir tam tikrą tempą palaikyti“, – aiškino ralio organizatorius Jonas Balčiūnas.

Po ralio trys saugos automobiliai bus išrikiuoti prie scenos, organizatoriai viešai pagerbs geriausius Lietuvos vairuotojus prieš pat apdovanojimų ceremoniją.

Klubas AJAGS pagerbs ir visus likusių etapų Klaipėdoje, Panevėžyje ir Šiauliuose nugalėtojus. Visi finalininkai gaus ralio pasus.

Didysis prizas – trijų dienų ralis

Didysis prizas šiemet bus toks pats didelis kaip ir pernai – startas tarptautiniame „Press Rally“. Nugalėtojui bus parūpintas naujutėlis sportiškas „Suzuki“ automobilis, nakvynė, degalai. Viskas įskaičiuota. Teliks susirasti šturmaną ir lenktyniauti.

Du kartus „Geriausio Lietuvos vairuotojo“ titulą laimėjęs Dominykas Danys itin džiaugėsi tokiu prizu įspūdžius brandindamas dar iki šiol. Šių metų tarptautiniame „Press Rally“ jis važiavo naujausiu „Suzuki Swift Sport“ modeliu.

„Esu laimėjęs kelionę į Ženevos parodą. Patiko. Tačiau ten viskas nutiko labai greitai. Ryte nuskridome, apsižiūrėjome, vakare grįžome. O praėjusių metų prizas buvo labai šaunus, nes jis truko net tris dienas. Daug ralio kilometrų, važiavome puikiu automobiliu, tikrai juo džiaugiuosi. Nors mašina toli gražu ne pati galingiausia, bet dėl mažo svorio ir puikių valdymo savybių pavyko pasiekti gerus rezultatus. Viskas buvo įskaičiuota, net degalus kompensavo. Buvo tikai labai geras savaitgalis“, – prizu dar ir dabar džiaugėsi dukart geriausio Lietuvos vairuotojo titulą iškovojęs vilnietis.

Iš nugalėtojo tapo teisėju

Dominykas šiame „Lietuvos žurnalistų autoklubo“ rengiamame konkurse dalyvavo 12 kartų, 10 kartų pateko į finalą ir du kartus nugalėjo. Jis – vienas šio konkurso asų. Tačiau šiemet jame nedalyvaus. Prisidės prie organizavimo.

„Vieną kartą laimėjau. Antrą kartą norėjau laimėti tik dėl to, kad įsitikinti, jog pirmoji pergalė nebuvo atsitiktinumas. Tą padariau, tai dabar pasitraukiu. Yra daug kitų gerų vairuotojų, kurie nori kovoti, tad šiuos gerus prizus ir titulą palieku jiems“, – sakė D. Danys.

Šiemet liko dar trys progos kovoti dėl geriausio vairuotojo titulo. Dar trys atrankos etapai: vienas jau šį savaitgalį, Rugsėjo 14 dieną Klaipėdoje, kitas – rugsėjo 21 dieną Panevėžyje ir trečiasis – rugsėjo 28 dieną Šiauliuose. Finalas – rugsėjo 29 dieną ten pat, Šiauliuose, ir jau po savaitės, spalio 4-5 dienomis geriausi vairuotojai lėks į Druskininkų ralį.

Registracija į konkursą: www.bit.ly/glv2019