REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Birželio 19 d. 13:42

Fotografijos muziejuje – vieša Aurimo Švedo paskaita

Šiauliai

Aurimas Švedas. Fot. Edgaras Kurauskas

Jolita KirkilaitėŠaltinis: Etaplius.lt


42118

2018 m. birželio 20 d., trečiadienį, 17 val. Fotografijos muziejuje (Vilniaus g. 140, Šiauliai) vyks Vilniaus universiteto docento Aurimo Švedo paskaita „Praeitis, fotografijos ir istorinė vaizduotė“. Renginys yra Šiaulių „Aušros“ muziejaus organizuojamo viešų paskaitų ciklo „Šimtmečio naratyvai“ dalis. Įėjimas nemokamas.

Kas yra istorinė vaizduotė ir kuo ji skiriasi nuo vaizduotės? Kodėl praeitį tyrinėjantys mokslininkai vis dažniau prabyla apie istorinės vaizduotės svarbą? Kokių pasakojimų apie istoriją reikia XXI amžiaus žmogui ir kokią vietą šiuose pasakojimuose užima vaizdai bei fotografijos? Ar fotografijos turi šansą praeities tyrinėtojų bendruomenės akyse įgyti „nekonvencinės istoriografijos“ statusą (kokį jau turi romanai ir meniniai kino filmai)? Koks yra fotomenininko ir istoriko dialogas, mąstant apie žmogaus, daiktų ir reiškinių egzistavimą laike bei šios egzistencijos prasmę? Į šiuos klausimus atsakys ir susirinkusius diskutuoti kvies kultūros istorikas Aurimas Švedas.

Aurimas Švedas – Vilniaus universiteto docentas, kurio interesų sferos: istorijos teorija, sovietinės ir posovietinės Lietuvos kultūros istorija, kolektyvinė atmintis ir istoriografija, istorija ir kinas.

A. Švedas jau dešimt metų sakytinės istorijos (oral history) metodu kuria iškilių Lietuvos mokslo ir meno pasaulio asmenybių portretus, turi savo skiltį kultūros savaitraštyje „Literatūra ir menas“, yra parašęs ir sudaręs devynias knygas. Naujausia A. Švedo knyga – „Irena Veisaitė: Gyvenimas turėtų būti skaidrus“ (2016). Kultūros istorikas už publicistiką 2016 m. buvo apdovanotas Kultūros ministerijos premija.

Viešų paskaitų ciklas „Šimtmečio naratyvai“ vyksta Lietuvos valstybės atkūrimo šimtmečiui skirtų Šiaulių „Aušros“ muziejaus parodų fone. Fotografijos muziejuje iki 2018 m. rugsėjo 2 d. veikia paroda „Tapatybės formatai. Tradicija ir modernumas tarpukario Lietuvos fotografijoje“, atsiskleidžianti daugiasluoksnės tarpukario Lietuvos tapatybės paveikslą, gamtos, miestų ir miestelių, visuomeninės sanklodos kraštovaizdį, pilietinę savivoką ir vertybes, užfiksuotas savitais fotografų vizualiniais formatais.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA