Angle down Atgal

Elektroninių pinigų įstaigos – kaip magnetas: kodėl jos traukia vis daugiau verslų?

Kokią finansų įstaigą pasirinkti? Tai yra klausimas, aktualus bet kuriam verslui, kadangi tinkamas pasirinkimas sutaupo laiko bei pinigų. Na, o statistika rodo, kad pastaruoju metu verslai vis dažniau renkasi Elektroninių Pinigų Įstaigas (angl. EMI). Šis segmentas 2020 m. pagal apyvartą oficialiai tapo didžiausiu sparčiai augančiame „Fintech” sektoriuje Lietuvoje, o dar geresnė statistika EMI nei 2020 metais, prognozuojama, bus jau suskaičiavus 2021 m. rezultatus. Tai reiškia, kad verslai 2021-aisiais dar labiau pasitikėjo EMI paslaugomis, tik šiuo atveju kyla pagrįstas klausimas – kodėl taip yra?

COVID-19 keitė įpročius, kurie su laiku tik stiprėja

Kai kuriuos įpročius pakeisti sunku ar netgi visai neįmanoma, tačiau 2020-aisiais, kai pasaulį užklupo Koronaviruso pandemija, ji po truputį pripratino žmones ir verslus finansinėmis paslaugomis naudotis kitaip. O tai ir leido EMI sėkmingai augti iki šiol.

Visuomenė puikiai persiorientavo į nuotolines, virtualias paslaugas ir su laiku šis įprotis tik stiprėjo. Štai pavyzdžiui „Eurostat“ duomenimis“, 2020 m. Lietuvoje elektronine bankininkyste naudojosi 68% žmonių, kai tuo tarpu 2015 - 50 %. 2017 m, kada prasidėjo „fintech“ ekosistemos kūrimas Lietuvoje - 56 %.

Bendrovė „Trustpilot“ atliko atsiliepimų apie elektronines paslaugas analizę, kurios rezultatai rodė, kad žmonės apskritai geriau vertina „fintech“ sektoriaus bendroves nei tradicinius bankus. Pavyzdžiui, visiems gerai žinomo „Revolut“ iš 5 balų, įvertinimas yra 4,3. Tuo tarpu tarptautinio „Barclays“ banko tik 1,5.

Į pilną skaitmenizaciją bei nuotolines paslaugas orientuotos paslaugos šiuo metu yra kaip niekada paklausios. O EMI segmentas nuo pat pradžių pabrėžė save, kaip tobulai veikiantį, nuotolines paslaugas siūlantį variantą, kuris išsiskiria sparčiai tobulėjančiu sprendimų greičiu, klientų aptarnavimo kokybe, inovatyvumu. Tad į pokyčius ir naujoves orientuotas visuomenės požiūris bei besikeičiantys įpročiai ir leidžia EMI toliau sėkmingai skintis kelią į priekį.

Laimi tas, kas padeda taupyti laiką

Greitis EMI paslaugose yra vyraujanti sąvoka, o tai ir yra bene svarbiausias akcentas, kodėl klientai dėl paslaugų kreipiasi į tokio tipo bendroves.

Kad greitis visiems yra itin svarbus, parodė Builtformars.com Jungtinėje Karalystėje (JK) atliktas tyrimas. Pagal jį tapo aišku, kad žmonės labiau linkę rinktis sąskaitos atidarymą ar naudotis kitomis finansinėmis paslaugomis ten, kur viskas paprasčiau ir greičiau. Išanalizavus, kiek reikia skirti laiko, daryti paspaudimų, atidarant sąskaitą, paaiškėjo, kad visos TOP3 vietos atiteko itin sparčiai augančioms „Fintech“ įmonėms.

EMI įmonės atsižvelgdamos į tai, kiek šiais laikais svarbus yra laiko taupymas, daugumą klientų būtent ir privilioja paslaugomis, kuriomis pradėti naudotis galima investuojant žymiai mažiau valandų ar minučių nei tradiciniuose bankuose.

Orientacija į kainą

Nenuostabu, kad lygiai taip, kaip ir perkant bet kokią prekę parduotuvėje, taip ir naudojantis finansinėmis paslaugomis vienas svarbiausių aspektų yra kaina. O ir įvairios apklausos rodo, kad be greitų ir lengvo naudojimo paslaugų žmonės itin atkreipia dėmesį į kainą.

EMI, kaip ir visas „Fintech“ sektorius neinvestuoja daugybės pinigų į prašmatnius ofisus, jų išlaikymą ir t.t. O turint mažesnę sąnaudų bazę, galima būti žymiai lankstesniu kainų atžvilgiu: greičiau reaguoti į atsiliepimus, rinkos pokyčius ir maksimaliai didinti savo patrauklumą.

Tai ypač svarbu savo veiklą tik pradedančioms EMI, mat konkurencinėje kovoje reikia išnaudoti visas įmanomas, privalumus išryškinančias priemones.

Daugiau dėmesio klientų aptarnavimui

Dirbtinis intelektas, dirbtinis intelektas ir dar kartą dirbtinis intelektas. Ko gero apie tai esate girdėję nemažai, ypač kai visos finansų įstaigos tobulėja ar bent jau bando tai daryti ties šiuo klausimu. Ir vienas esminių dalykų yra tas, kad dirbtinis intelektas veikia, nes jo pagalba šiais laikais jau išsprendžiama labai daug klientų klausimų.

Tačiau tai nereiškia, kad klientams tenka ir toliau teks bendrauti tik su robotais, turinčiais tam pritaikytus algoritmus. Priešingai, daugumos sparčiai augančių EMI prioritetas – kuo didesnis dėmesys klientams, kurį suteikia ne kas kita, kaip profesionalūs klientų aptarnavimo specialistai.

Viena diena ar kelios valandos problemų sprendimui? Ne. EMI orientuojasi į artimą ir nuolatinį ryšį su klientu, kur problemos sprendžiamos čia ir dabar.

O kas nesidžiaugtų tokiu aptarnavimu, kuriame ryšys su klientu yra kasdieninis prioritetas? Tai yra dar viena iš svarbių priežasčių, kodėl EMI pasižymėjo sparčiu augimu, o ir ateityje numatoma sėkminga plėtra.

Remiamas turinys 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite