REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Vasario 20 d. 13:33

Elektromobilių rinkos augimas verčia susimąstyti apie aplinkosaugą

Vilnius

Reporteris SkaistėŠaltinis: Etaplius.lt


72736

Dėl mažesnės atmosferos anglies dioksidu ir kitais teršalais taršos bei mažesnio triukšmo miestuose augant elektra varomų transporto priemonių paklausai, mažėja baterijų kainos ir elektromobilius įperka vis daugiau žmonių. Tačiau vartotojų skaičiaus augimas verčia atkreipti dėmesį į elektromobilių baterijų pakartotinį panaudojimą ar perdirbimą.

Kaip praneša Aplinkos apsaugos institutas (AAI), dažnai elektrinės transporto priemonės sulaukia liaupsių dėl jų tvarumo, tačiau aplinkosaugos problemos nelieka nuošalyje, kai kalbama apie gamtos išteklių naudojimą baterijų gamybai. Ir nors pasaulinė elektrinių transporto priemonių rinka dar yra ganėtinai nauja, ličio jono baterijų perdirbimo klausimas tampa vis svarbesnis.

Ankstyvųjų modelių elektromobilių baterijas netrukus reikės keisti, o ir patys elektromobiliai vis dažniau pakeičiami naujesniais modeliais. Tai reiškia, kad ankstesnių modelių ličio jonų baterijas jau reikia perdirbti.

AAI teigimu, paprastai baterijos turi būti keičiamos po 7-10 metų naudojimo mažesnėms elektrinėms transporto priemonėms bei po maždaug 3 ar 4 metų didesnėms elektra varomoms transporto priemonėms, kaip autobusams ir furgonams., informuoja AAI.

„Nors elektra varomų automobilių akumuliatoriai nebetinka naudojimui, jie vis dar turi apie 70 proc. pajėgumo. Dėl to ieškoma vis naujų būdų, kaip elektromobilio akumuliatorius pakartotinai naudoti ir perdirbti, nes tai mažintų papildomų išteklių gavybos poreikį ir padėtų išvengti didelio atliekų kiekio bei saugotų gamtą“, - pranešime cituojamas AAI vadovas Alfredas Skinulis.

Pasak jo, kai kainos yra mažos, elektromobiliams nebetinkamos ličio jonų baterijos panaudojamos įvairioms reikmėms, pavyzdžiui, elektros energijos saugojimui iš saulės kolektorių ir vėjo turbinų arba energijos kaupimui iš įprastų tinklo jungčių. Taip pat yra sukurta technologijų, galinčių paversti baterijas į namų elektros energijos kaupimo įrenginius, elektrines dviračių baterijas ir kitas naudingas priemones.

„Tai tik keletas pavyzdžių, kaip pamažu augant elektrinių transporto priemonių rinkai, ieškoma geriausių baterijų perdirbimo ir pakartotinio naudojimo praktikos. Ar pasitvirtins prognozės, kad iki 2025 metų apie tris ketvirtadalius į rinką išleistų elektromobilių baterijų turėtų būti pakartotinai panaudotos ir perdirbtos į žaliavas, parodys tik ateitis“, - sakė A. Skinulis.

Šiuo metu pasaulyje yra perdirbama tik apie 5 proc. ličio jonų baterijų, montuojamų į įvairią elektroniką ir kitą įrangą (skaitmeninius fotoaparatus, išmaniuosius telefonus, nuotolinio valdymo). Toliau populiarėjant elektrinėms transporto priemonėms, apskaičiuota , kad iki 2030 metų pasaulyje gali susidaryti 11 mln. tonų panaudotų ličio jonų baterijų.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA