R. Pasiliausko nuotr., "Suvalkietis"
Angle down Atgal

Eismas Marijampolėje: naikins perėją, draus stovėti

Posėdžiavo Marijampolės savivaldybės Saugaus eismo komisija. Svarstyti gyventojų prašymai dėl eismo saugumo gerinimo, pėsčiųjų perėjų, draudžiamųjų ženklų įrengimo.

Nesaugi pėsčiųjų perėja

Marijampolietė Laima kreipėsi į komisiją dėl, jos manymu, nesaugios pėsčiųjų perėjos V. Kudirkos-Laisvės gatvių sankryžoje. Pasak moters, V. Kudirkos gatvėje esanti pėsčiųjų perėja (prie „Swedbank“ pastato) kelia pavojų pėsčiųjų saugumui, o vairuotojams tenka pažeisti Kelių eismo taisykles. Važiuojantys tiesiai V. Kudirkos gatve turi sustoti ant pėsčiųjų perėjos, kad praleistų automobilius iš Laisvės gatvės, nes jeigu stabtelėtų prieš perėją, kaip reikalauja taisyklės, nematyti Laisvės gatve atvažiuojančio transporto. Taip pat iš Laisvės gatvės sukant į kairę V. Kudirkos gatve ne visuomet gerai matyti per gatvę perėja einantys pėstieji. Ši perėja klaidina ir egzaminuojamus būsimus vairuotojus.

Saugaus eismo komisija, apsvarsčiusi Laimos pastebėjimus, nusprendė nuo kitų metų naikinti perėją V. Kudirkos gatvėje (priešais Kudirkos turgų). Pėstieji puikiausiai gali naudotis Laisvės gatvėje esančia perėja, o V. Kudirkos gatvę gali pereiti per perėją prie gėlių turgaus. Prisideda tik keliasdešimt papildomų metrų, tačiau dėl savo pačių saugumo verta paėjėti ir toliau. Prašoma gyventojų būti atidžių, kai bus panaikinta perėja, neiti per gatvę. V. Kudirkos gatvėje ketinama sustatyti atitvarus, kurie atskirtų važiuojamąją dalį nuo šaligatvio, kad pėstieji neitų taip, kaip įpratę.

Ar bus Saulės-Vasaros gatvių sankryžoje žiedas?

Saugaus eismo komisijoje svarstytas Marijampolės savivaldybės gyventojo Zeniaus Švirino atviras laiškas dėl eismo saugumo Saulės-Vasaros gatvių sankryžoje. Jį Z. Švirinas parašė po dviejų skaudžių eismo įvykių, kai šioje sankryžoje įvykus avarijoms viena moteris žuvo, dvi buvo sužeistos.

Z. Švirinas valdžios klausė, ar šioje sankryžoje, ją rekonstruojant, nebuvo galimybių įrengti žiedą arba pastatyti šviesoforą? Jo manymu, saugumui itin kenkia, kai atvažiuojantys Vasaros gatve nuo įmonės „Iceco“ suka į miesto pusę, o gudresni ir greitesni, bandydami juos aplenkti juosta, kuri yra sukimui tik į dešinę, kerta pažymėtą salelę važiuodami tiesiai.

Saugaus eismo komisija sutinka su skaitytojo nuomone, kad šioje sankryžoje tikrai praverstų ir žiedas, ir šviesoforas, tačiau Marijampolėje yra kur kas sudėtingesnių ir eismo požiūriu intensyvesnių sankryžų, kaip antai Statybininkų-Kauno-Stoties gatvių, P. Armino-Aušros g., kuriose reikia įrengti žiedus, statyti šviesoforus. Deja, tam nėra tiek pinigų, todėl gatvės tvarkomos palaipsniui, atsižvelgiant į eismo intensyvumą, pavojingumą. Saulės-Vasaros gatvių sankryžoje, kelyje nuo Padovinio ir Saulės gatvėje jau įrengti padidinto atspindžio kelio ženklai „Stop“ ir nubrėžta šiose gatvėse balta linija „Stop“. Vairuotojai privalo prieš liniją visiškai sustoti, apsižvalgyti ir tik tada įvažiuoti į sankryžą.

Aistros dėl perėjos Seminarijos gatvėje

Saugaus eismo komisija dar kartą nagrinėjo marijampoliečių prašymą Seminarijos gatvėje, kurią vaikai kerta eidami į Meno mokyklą, įrengti pėsčiųjų perėją. Anot posėdyje dalyvavusių tėvų, jų vaikai, kirsdami šią gatvę rizikuoja savo saugumu. Eismas čia suintensyvėjęs, matomumas blogas, kadangi šalikelėje pristatyta mašinų, gatvė siaura, vaikai tiesiog nardo tarp automobilių.

Transporto tarnybos vyr. specialistas Hendrikas Nagrodskis paaiškino, kad 2016 metais buvo patvirtinti Susisiekimo ministerijos išleisti reikalavimai dėl pėsčiųjų perėjų rengimo. Nurodyta, kad perėja rengiama esant intensyviam eismui, kai per valandą piko metu pravažiuoja ne mažiau kaip 700 automobilių ir praeina 70 pėsčiųjų. Pasak H. Nagrodskio, piko metu jis per valandą Seminarijos gatvėje suskaičiavo 95 automobilius abiem kryptimis, gatvę kirto 40 pėsčiųjų. Tad jau vien šiuo aspektu gatvė neatitinka minimalių perėjų rengimo reikalavimų.

Komisijos manymu, tikslingiau šioje gatvėje, kadangi daug pėsčiųjų, gyvenamųjų namų, įrengti Gyvenamosios zonos ženklą. Tokiu atveju gyvenamojoje zonoje pėstieji turi pirmumo teisę prieš transporto priemones. Jiems leidžiama vaikščioti važiuojamąja dalimi visoje gyvenamojoje zonoje, tačiau jie neturi trukdyti transporto priemonių eismui. Gyvenamojoje zonoje draudžiama važiuoti didesniu kaip 20 km/h greičiu.

Komisijos sprendimu Seminarijos gatvės atkarpoje nuo P. Rimšos iki Vytauto gatvės bus įrengti ženklai „Gyvenamoji zona“. Be to, nuo Vytauto gatvės, dešinėje Seminarijos gatvės pusėje, šalia mokyklos automobiliams leista sustoti. Norima, kad tėvai, atvežę į mokyklą vaikus, sustotų būtent šioje gatvės pusėje, mokiniams nereikėtų bėgti per gatvę. Siekiant, kad matomumas šioje vietovėje būtų geresnis, nuo Vytauto gatvės kairėje pusėje 30–50 metrų atkarpoje automobiliams bus draudžiama stovėti.

Įrengs šviesoforą

Egidijus Stanionis prašė Saugaus eismo komisijos suderinti pateiktą schemą dėl įvažiavimo į sklypą Marijampolėje, Vilkaviškio g. 61 C, kuriame planuojama statyti prekybos centrą „Norfa“. Prekybos centro savininkai pageidauja, kad į „Norfą“ būtų galima įvažiuoti iš Vilkaviškio gatvės nuo miesto pusės, atliekant kairįjį posūkį. Pirmą kartą komisija nepritarė pateiktai eismo organizavimo schemai, motyvuodama tuo, kad numatomas įvažiavimas priešais sankryžą kels pavojų eismo saugumui. Nebent sklypo savininkai šioje vietoje įrengtų šviesoforą arba žiedinę sankryžą. Parduotuvės savininkai sutiko Vilkaviškio-Uosupio gatvių sankryžoje įrengti šviesoforą ir kitas priemones eismo saugumui užtikrinti, kad šioje gatvėje eismo sąlygos nepablogėtų.

Kalnelių nebus

Nepritarta Vasaros gatvės gyventojų prašymui įrengti greičio mažinimo kalnelį Vasaros g. skersgatvyje. Taip pat atmestas Konstantino Šverčiausko prašymas Kalno gatvėje po kelio ženklu „Sustoti draudžiama“ įrengti papildomą lentelę, nurodančią stovėjimo laiką 19–7 val.

Gedimino-Vasaros gatvių sankryžoje, atsižvelgiant į transporto priemonių srautus, bus perreguliuoti šviesoforo signalai.

UAB Marijampolės autobusų stoties direktorius Albinas Mitrulevičius prašė prie Stoties g. pastato Nr. 2B įrengti kelio ženklą ,,Sustoti draudžiama“. Jo teigimu, prie autobusų stoties pristatoma automobilių, kurie trukdo kitoms transporto priemonėms išsukti iš stoties į dešinę ir užstoja matomumą sukant į kairę.

Komisijos sprendimu išvažiuojant iš autobusų stoties dešinėje pusėje iki pėsčiųjų šviesoforo bus draudžiama stovėti, o sustoti ir išleisti keleivius bus galima.

Taip pat dėl mokinių, lankančių Šv. Cecilijos gimnaziją, saugumo P. Kriščiūno gatvėje darbo dienomis nuo 7 iki 9 valandos abiejose pusėse automobiliams bus draudžiama stovėti.

comment Skaitytojų komentarai (1)

Taip pat skaitykite