Dvi­ra­čių rin­ka ple­čia­si, kar­tu au­ga ir „Bal­tik vai­ras“

Šiauliai
Monika Šlekonytė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Dėl koronaviruso pandemijos gyventojai viešąjį transportą keitė į saugesnę, ekologiškesnę ir sveikatai naudingesnę transporto priemonę. Dviračių paklausą taip pat didino ir valstybių įsipareigojimai skatinti perėjimą prie žalesnės ekonomikos. Europos dviračių pramonės konfederacijos (CONEBI) duomenimis, europiečiai nusipirko 22 mln. dviračių, t. y. apie 40 proc. daugiau nei ankstesniais metais. Ypač išaugo elektrinių dviračių paklausa.

Ant bangos – elektriniai dviračiai

Praėjusiais metais „Baltik vairas“ pagamino 33 286 vnt. elektrinių dviračių, t. y. apie 10 proc. visos savo produkcijos. Šiemet pagaminta jau beveik 90 000 vnt., o iki Naujųjų metų planuojama pagaminti dar 33 tūkstančius elektrinių dviračių – per ketvirtį tiek pat, kiek praėjusiais metais iš viso. Elektriniai dviračiai sudarys trečdalį „Baltik vairo“ gaminamų dviračių.

„Miestuose dairomasi transporto priemonių be išmetamų teršalų arba siekiama jų mažinimo. O priemonių – platus spektras: motoroleriai, dviračiai (įprasti, elektriniai), taip pat ir elektromobiliai. Kokie sprendimai po keleto metų įsigalės, dar nežinia, bet jau dabar matyti, kad didžiausias dėmesys skiriamas elektra varomoms priemonėms ir visų pirma – dviračiams“, – pasakoja Justinas Černiauskas, įmonės „Baltik vairas“ produkto vystytojas.

Išmanusis mobilumas

Anot J. Černiausko, net automobilių pramonė labai aktyviai žvalgosi į elektrinių dviračių sektorių, o į inovatyvių sprendimų paieškas investuoja didžiosios kompanijos ir startuoliai.

„Kai kalbame apie naujoves dviračių rinkoje, visų pirma turime kalbėti apie „smart urban mobility“ (protingo, išmaniojo mobilumo) sprendimus. „Smart urban mobility“ yra mąstymo kryptis, kur mes eisime, kad aplinka būtų švaresnė, kad būtume sveikesni, o susisiekimas – saugesnis ir efektyvesnis. Ši koncepcija glaudžiai susijusi su „smart city“ (išmaniojo miesto) projektais, – pasakoja
J. Černiauskas. – O sprendimo kelių yra labai įvairių: dalijimasis transporto priemonėmis, pavėžėjimo paslauga, viešojo transporto paslaugų plėtra, vaikščiojimas pėsčiomis, važinėjimas dviračiais, infrastruktūrai skirti IT sprendimai.“

Perspektyva – krovininių dviračių gamyba

Pavasarį „Baltik vairas“ atidarys cargo (krovinių) dviračių padalinį. „Dar visai neseniai elektriniai plento, gravel ar kalnų dviračiai buvo tabu, o dabar tai jokia naujiena, – pasakoja J. Černiauskas. – Šiuo metu pagrindinis investuotojų ir kūrėjų fokusas – į cargo (krovininius) dviračius. Cargo idealiai tinka „smart urban mobility“ idėjai plėtoti, nes jų panaudojimas labai platus: jie gali būti skirti kroviniams sandėliuose pervežti, picoms ir kitokioms prekėms vežioti, gali dalinai pakeisti automobilį, tinka „Last Mile“ sprendimams.“ Pasak J. Černiausko, elektriniai dviračiai dviem ratais jau tapo kone įprasta kasdienybe. Inovatyvūs gamintojai kuria triračius, keturračius, kurie dažnu atveju į įprastus dviračius nepanašūs...

Poreikis augina įmonę

Šiuo metu „Baltik vaire“ dirba 564 darbuotojai – beveik šimtu darbuotojų daugiau nei praėjusiais metais. Dėl pasaulinės pandemijos „Baltik vairui“ tenka susidurti ir su iššūkiais, ir su naujomis galimybėmis: viena vertus, susiduriama su tiekimo problemomis, kita vertus – dviračių pardavėjai didina užsakymus. Įmonė nuolat investuoja į naujas technologijas, toliau ketina išlaikyti didžiausios Šiaurės Europoje gamyklos pozicijas ir yra pasirengusi didinti gamybos pajėgumus.

Į „Baltik vairą“ kviečiami visi, norintys įsitraukti į aukštos kokybės dviračių gamybą. Naujokams mokyti yra parengta mokymo programa, darbo vietoje esantys vaizdo ekranai padeda tiksliai parinkti komponentus ir atlikti užduotis. Norintieji sužinoti daugiau apie įsidarbinimą „Baltik vaire“ kviečiami kreiptis į Personalo skyrių tel. +370 41 599 120, +370 41 599 121 arba el. paštu personalas@baltikvairas.lt.

Apie „Baltik vairą“:

„Baltik vairas“ yra didžiausias dviračių ir elektrinių dviračių gamintojas Šiaurės Europoje. Šiauliuose įsikūrusi įmonė veikia nuo 1948 metų, eksportuoja aukštos kokybės dviračius į Vakarų Europos šalis. 5 gamybos linijomis gaminama 1700 skirtingų modelių, įmonė pajėgi pagaminti 450 tūkstančių dviračių per metus. 99,3 proc. gaminių eksportuojami į Vokietiją, Nyderlandus, Daniją ir kitas šalis.

 

Reklama