REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2018 m. Spalio 19 d. 07:30

Duobėtą arteriją „užlopė“ po žurnalistų kreipimosi

Šiauliai

Jeigu kelyje tik viena mašina, duobes apvažiuoti pavyksta, jeigu dvi – niekaip. Tokia situacija buvo netvarkingoje geležinkelio pervažoje, kol tuo nesusidomėjo žurnalistai. (Autorės nuotr.)

Jurgita KastėnėŠaltinis: Etaplius.lt


56857

Šių metų birželį Šiaulių savivaldybė įsipareigojo pašalinti kelio duobes prie Žaliasodžių g. esančios geležinkelio pervažos. Darbai vėlavo ir nežinia, ar būtų apskritai įvykdyti, jei ne pilietiškas šiaulietis ir žurnalistai.

Duobėta arterija

„Jeigu paprastas žmogelis neįvykdei kokių nors įsipareigojimų, būk tikras – iš karto ims kapsėti delspinigių ar dar ko nors. O Savivaldybei, matyt, galioja kitokios taisyklės. Duobes turėjo sutvarkyti birželį, nieko nepadarė. Ir atsakomybės už tai – jokios“, – skundėsi prieš porą savaičių į savaitraščio „Etaplius“ redakciją užsukęs šiaulietis Vytautas Sližys.

Už minėtosios geležinkelio pervažos gyvenantis Vytautas kasdien mato, kaip duobėtu keliu važiuoja automobiliai. Jeigu kelyje tik viena mašina, duobes apvažiuoti pavyksta, jeigu dvi – niekaip. „Ta gatvė yra pagrindinė arterija kokiems penkiems ar šešiems sodams. Pagalvokite, koks srautas, kiek žmonių. Mašinos kas minutę važiuoja“, – pasakojo jis.

Vasarą jis kreipėsi į AB „Lietuvos geležinkeliai“, prašydamas sutvarkyti pervažos prieigas. Sužinojo, kad šių metų gegužės pabaigoje buvo surašytas techninės pervažų apžiūros Šiaulių mieste aktas – į jį įtraukta ir Žaliasodžių g. esanti pervaža.

sam-3153.JPG

Nepajudino nė piršto

Akte juodu ant balto nurodyti pervažų gedimai, trūkumai ir šių trūkumų šalinimo data.

Žaliasodžių g. esančioje pervažoje nustatyti šie trūkumai: pervažos matomumo trikampyje auga pavieniai krūmai (pašalinti iki 2018.06.29), duobės pervažos prieigose prie išorinių gelžbetoninių plokščių (pašalinti iki 2018.06.29), iš naujai įrengtos gatvės įrengti kelio ženklą, įspėjantį apie pervažą be užtvaro.

Pastaruosius du darbus įsipareigojo atlikti Šiaulių savivaldybė, tačiau, anot V. Sližio, nepajudinta nė piršto.

Šiaulietis kreipėsi į Savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyrių. Pirmą kartą – rugsėjo pradžioje, antrą kartą – spalio. Tačiau negavo nei konkrečių atsakymų, nei paaiškinimų, kodėl dar neatlikti darbai.

„Galvoju: dabar yra rekonstruojama Bačiūnų gatvė, ten pilna darbininkų, technikos. Tai nejaugi sunku vieną kilometrą pavažiuoti ir bent jau skaldos papilti?“ – svarstė V. Sližys.

sam-3156.JPG

Asfaltavimo darbai nėra numatyti

Į Savivaldybės Miesto ūkio ir aplinkos skyrių kreipėsi ir savaitraščio „Etaplius“ žurnalistai. Atsakymo laukėme ilgai, o per tą laiką, kaip paaiškėjo, buvo sutvarkytos ir duobės.

„Taip, tikrai sutvarkė“, – patvirtino V. Sližys. Netrukus taip pat bus įrengtas kelio ženklas, įspėjantis apie pervažą be užtvaro.

Tiesa, tuo geros naujienos ir baigiasi.

„Artimiausiu metu Žaliasodžių g. asfaltavimo darbai nėra numatyti. Gatvės Šiaulių mieste asfaltuojamos, vadovaujantis Šiaulių miesto žvyruotų gatvių asfaltavimo 2008 m. programa, kuri patvirtinta 2007 m. gruodžio 20 d. sprendimu (programos sąrašuose Žaliasodžių gatvės nėra). Išasfaltavus gatves pagal programą, bus rengiamas naujas žvyruotų gatvių asfaltavimo sąrašas. 50/50 programos apimtyje šios gatvės išasfaltuoti nėra galimybės, nes, vadovaujantis geologinių tyrimų duomenimis, šiai gatvei reikalinga rekonstrukcija, t. y. dėl po gatve esančių durpių, asfalto dangai įrengti reikalinga pakeisti visą gatvės konstrukciją“, – aiškino Miesto ir aplinkos skyriaus vedėja Eglė Bružienė.

sam-3157.JPG

Atsakomybė už įsipareigojimų nevykdymą nenumatyta

Komentuoja AB „Lietuvos geležinkeliai“ Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas:

– Vadovaujantis Geležinkelių pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklėmis, kasmet balandžio–birželio mėnesiais atliekama pervažų techninė apžiūra. Apžiūrą atlieka viešosios geležinkelių infrastruktūros valdytojo sudaryta komisija. Komisijos darbe kviečiami dalyvauti: policijos, automobilių kelio savininko (šiuo atveju – Savivaldybė), automobilių kelius prižiūrinčios įmonės, Savivaldybės atstovai.

Apžiūros tikslas – nustatyti, ar pervaža atitinka reikalavimus, bei pagal apžiūros rezultatus rengti trūkumų šalinimo ir kitų darbų planus, numatant atsakingą vykdytoją.

Pervažų įrengimo ir naudojimo taisyklėse, kuriomis vadovaujamės, atlikdami pervažų apžiūras, nėra numatyta sankcijų dėl įsipareigojimų nevykdymo. Infrastruktūros valdytojas negali taikyti jokių sankcijų Savivaldybei, juolab kad nesutvarkyta gatvės dalis yra ne geležinkelių nuosavybė. Geležinkelių infrastruktūros valdytojas prižiūri ir remontuoja viešojo naudojimo pervažų klojinį pervažos ribose, kuris turi tęstis ne mažiau kaip 0,5 metro į abi puses nuo kraštinių kelių bėgių.

Duobės pervažos prieigose yra tiek pat pavojingos, kiek jos yra pavojingos bet kurioje kitoje gatvės vietoje.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA