REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Kultūra2018 m. Balandžio 6 d. 11:26

Druskininkuose - šiuolaikinio Japonijos meno paroda

Alytus

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


33760

Pirmą kartą Lietuvoje pristatomi Japonijos šiuolaikinio medžio raižinio technika sukurti kūriniai leidžia dailės gerbėjams susipažinti su šioje šalyje plėtojamos unikalios mokuhanga medžio raižymo technikos ypatybėmis. Kai darbų spausdinimui naudojami vandens pagrindu pagaminti dažai, nenaudojami presai, spausdinama ant specialaus rankų darbo popieriaus.

Šiuolaikinio Japonijos medžio raižinio paroda „Medžio raižinio efektas“ penktadienio pavakarę atidaroma M. K. Čiurlionio memorialiniame muziejuje Druskininkuose. Čia ji veiks iki birželio 10 dienos.

Šešiolika įvairių kartų Japonijos menininkų parodoje pristato skirtingų tematikų ir savitų meninių stilistikų kūrinius. Spalvinga, įvairi šiuolaikinio Japonijos medžio raižinio panorama atspindi didelę meninės kūrybos laisvę.

Progą susipažinti su Japonijos šiuolaikine ksilografija suteikė projekto partneris - Kioto tarptautinė medžio raižinio asociacija (KIWA - Kyoto International Woodprint Association). Renginio kuratoriai - KIWA prezidentas, Kioto tarptautinės mokuhanga mokyklos įkūrėjas Richardas Keithas Steineris (Tosai) bei dailėtyrininkė Regina Urbonienė, projekto idėjos autorė ir vadovė - Eglė Bertašienė. Renginio organizatoriai - viešoji įstaiga VšĮ „Meno dalis“ ir Kioto tarptautinė medžio raižinio asociacija, partnerė - Japonijos ambasada Lietuvoje.

Parodos dalyviai: Chiaki, Konomi Honda, Natsuko Katahira, Harue Katsuyama, Masanori Katsuyama, Chie Kawabata, Akira Kurosaki, Eimei Machida, Keiko Mikami, Shinsuke Minegishi, Yasuko Onishi, Kyoko Sakamoto, Kayako Shimizu, Richard Steiner, Kanako Watanabe, Nobuko Yamasaki (Japonija). Ši paroda - svarbi jungtinio projekto - japonų ir lietuvių dailininkų ekspozicijos „Medžio raižinio efektas“: šiuolaikinis Japonijos ir Lietuvos medžio raižinys“ - dalis. Visi projekte dalyvaujantys japonų ir lietuvių autoriai pristatomi kataloge „Medžio raižinio efektas“: šiuolaikinis Japonijos ir Lietuvos medžio raižinys“. Trikalbis (lietuvių/anglų/japonų) katalogas parodos vizualią idėją įprasmina ir platesniame tarptautiniame dailės kontekste.

Parodos idėja, anot organizatorių, - atskleisti medžio raižinio galimybių spektrą ir parodyti senosios grafikos technikos variacijas šiandien. Estetikos supratimas, skirtingos kultūros kontekstas, skirtinga kūrinių plastika parodoje atskleidžia sudėtingos medžio raižinio technikos kūrybos įvairovę, parodo šios technikos galimybes ir tendencijas, supažindina su seniausias medžio raižinio tradicijas turinčios Japonijos šiuolaikinių ksilografijos meistrų kūryba, kuri medžio raižinį pristato kaip šiuolaikišką, įdomią grafikos techniką.

Anot M .K. Čiurlionio memorialinio muziejaus pranešimo, Japonijos dailė garsi dėl meistriškų medžio raižinio (ukiyo-e) kūryboje pasiektų aukštumų, bet šiuolaikinis Japonijos medžio raižinys nėra viduramžiškų tradicijų tąsa. Skirtingai nuo uždaros, izoliuotos ukiyo-etechnikos, jis drąsiai pritaiko naujas sudėtingas mišrias technikas, yra labai įvairus, labiau abstrahuotas, tačiau savo struktūra, simboliais, potekste išlieka savotišku senųjų tradicijų tesėju.

ELTA



REDAKCIJA REKOMENDUOJA