Angle down Atgal

Dietologės patarimai: ką valgyti po skiepo nuo COVID-19, norint sumažinti nemalonius simptomus?

Skiepai nuo koronaviruso – viena svarbiausių šių dienų aktualijų. Siekiant pagaliau suvaldyti pandemiją, daug žmonių jau vakcinavosi, kiti dar tik ruošiasi tai padaryti. Ne paslaptis, kad vakcina nuo COVID-19 sukelia įvairias organizmo reakcijas, kai kurios būna ir labai nemalonios.

Ar žinojote, kad palengvinti varginančius simptomus gali padėti teisinga mityba? Dietologė Garima Goyal pateikia keletą patarimų, kaip derėtų maitintis po skiepo nuo koronaviruso.

1. Dienos metu reguliariai valgykite subalansuotus sveikus patiekalus.

2. Vartokite pakankamai skysčių. Karščiavimas yra dažnas simptomas po skiepo, dažnai sukeliantis skysčių netekimą, dėl kurio atsiranda dehidratacija, todėl labai svarbu pakankamai gerti. Vartokite vandenį, imbiero arbatą, pasukas, daržovių sriubas.

3. Valgykite grūdinius maisto produktus, tokius kaip kviečiai, miežiai, avižos, grikiai, rudieji ryžiai. Grūdai yra angliavandenių, įvairių maistinių medžiagų ir skaidulų šaltinis, todėl suteikia energijos.

4. Jūsų racione turėtų būti pakankamai baltymų, tokių kaip lęšiai, soja, riešutai, jogurtas, sūris. Dieta, kurioje gausu baltymų, padeda atstatyti pažeistus kūno audinius ir sustiprina imuninę sistemą.

5. Nesotieji riebalų šaltiniai, tokie kaip alyvuogių aliejus, žemės riešutų sviestas, moliūgų sėklos, suaktyvina ląsteles ir paspartina antikūnų gamybą.

6. Riešutuose ir linų sėmenyse yra daug Omega 3 riebalų rūgščių ir jie turi priešuždegiminių savybių.

7. Moliūgų sėklose yra daug antioksidantų, jos taip pat turi priešuždegiminių savybių.

8. Saulėgrąžų sėklose yra daug baltymų ir antioksidantų, kurie stiprina imunitetą.

9. Skaidulų turintys produktai, tokie kaip vaisiai, avižos, pupelės, palaiko sveiką žarnyno mikroflorą.

10. Fermentuoti maisto produktai, tokie kaip jogurtas, pasukos skatina naudingų bakterijų, kurios palaiko imuninį atsaką ir gerina žarnyno sveikatą, augimą.

11. Žaliose daržovėse, tokiose kaip špinatai, lapiniai kopūstai, brokoliai gausu antioksidantų, kurie padeda kovoti su laisvaisiais radikalais ir uždegiminiu poveikiu.

12. Valgykite troškinių ir sriubų su žaliomis lapinėmis daržovėmis, pupelėmis, lęšiais, brokoliais, priešuždegiminiais prieskoniais, tokiais kaip ciberžolė, juodieji pipirai, pankolio sėklos.

13. Žalioji arbata yra prieš uždegimą kovojantis eliksyras. Joje yra junginių, veikiančių kaip galingas antioksidantas, apsaugantis organizmą nuo laisvųjų radikalų poveikio.

Parengta pagal www.pinkvilla.com

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite