Angle down Atgal

Cukrus – kiek per dieną jo galima suvartoti, kad tai nekenktų?

Per pastaruosius kelerius metus cukrus tapo produktu, kurį dietologai ir sveikatingumo stiprintojai aptarinėja kasdien. Kokia yra jo dienos norma? Iš tiesų, cukrus suteikia organizmui kalorijų, tačiau turi minimalią maistinę vertę. Ateityje tai gali paveikti medžiagų apykaitą, sukelti antsvorį ir ligas. Dauguma žmonių piktnaudžiauja saldumynais, o kiti bando kontroliuoti šį poreikį. Mes sužinojome, kiek cukraus galima suvartoti nepakenkiant sveikatai ir kūnui.

Pasirinkite tinkamą cukrų

Svarbu suprasti skirtumą tarp pridėtinio cukraus ir natūralaus. Geriausia rinktis natūraliai saldų maistą: vaisius, medų, sirupus. Pavyzdžiui, datulėse esantis saldumas ne prastesnis, nei esantis šokolade, tačiau jose taip pat yra daug mikroelementų ir skaidulų. Geriau visiškai atsisakyti baltojo cukraus, pakeisti jį topinambų ar agavos sirupu. Taip pat pageidautina apriboti produktus, į kuriuos pridėta cukraus.

Laikykitės dienos normos

Vidutiniškai per dieną žmogus suvartoja 19 arbatinių šaukštelių cukraus, tai yra apie 300 papildomų kalorijų, o tai prilygsta sveikai ir subalansuotai vakarienei. Deja, labai dažnai yra piktnaudžiaujama maistu, kuriame yra cukraus. Iš dalies dėl to taip sunku kontroliuoti situaciją, nes cukraus gausu daugelyje produktų: įvairiuose desertuose, vaisiniuose jogurtuose, apdorotuose grūduose, saldžiuosiuose gazuotuose gėrimuose.

Kiek cukraus galiu suvalgyti per dieną?

Labai sunku vienareikšmiškai atsakyti į klausimą apie leistiną cukraus kiekį per dieną. Dėl organizmo ypatybių kai kurie žmonės gali vartoti cukrų be jokių ypatingų pasekmių, o kiti turėtų kiek įmanoma jo vengti.

Remiantis Amerikos širdies asociacija (AHA), maksimalus pridėtinio cukraus kiekis, kurį reikėtų suvartoti per dieną, yra toks:

  • vyrams: 150 kalorijų per dieną (37,5 g arba 9 šaukšteliai);
  • moterims: 100 kalorijų per dieną (25 g arba 6 šaukšteliai).

Daugelis ekspertų taip pat mano, kad cukrus neturėtų viršyti 10% dienos kalorijų. Žmogui, suvartojančiam 2000 kalorijų per dieną, tai bus 50 gramų cukraus, arba maždaug 12,5 šaukštelio. Sveikas, aktyvus kūnas gali lengvai susidoroti su tiek cukraus. Tačiau svarbu atkreipti dėmesį, kad nebūtina įtraukti cukraus į mitybą: kuo mažiau jo suvartosite, tuo geriau.

https://zinoti.lt

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite