Būstas įsigyjamas dabarčiai – vaikams ir anūkams namų nebeperka

Lietuva
Reporteris Inga Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Mada statytis namą sau, vaikams ir anūkams jau praėjo. Pastaraisiais metais pardavėjai pastebi besikeičiančias tendencijas – žmonės būstus renkasi tik 5–10 metų laikotarpiui ir juose ieško kuo daugiau natūralumo tiek išorėje, tiek viduje. Kadangi nekilnojamojo turto rinka plečiasi ir pasiūla nuolat auga, lepinami viduriniosios klasės pirkėjai – jiems prienami butai gražiausiose miesto vietose.

Svarbiausia – vieta ir aplinka

Nekilnojamojo turto (NT) ekspertė, pardavimų vadovė Jurgita Kveselaitė sako, kad, ieškodami būsto miestuose, o ypač – sostinėje, pirkėjai turėtų pirmiausia atsižvelgti į savo gyvenimo būdo įpročius. Visų pirma, reikia įvertinti infrastruktūrą – numatyti, kur mieste teks daugiausia važinėti, kokiomis transporto priemonėmis bus patogu judėti.

Kitas svarbus aspektas – aplinka. Gyventojai ypač vertina parkus, kitas žaliąsias zonas. Jos žmonėms suteikia galimybę pasimėgauti gamtos vaizdais ir išnaudoti infrastruktūrą sveikatinimuisi: aktyviai judėti ar sportuoti gryname. Siekiantys gyventi miesto ritmu, mieliau renkasi namus įvykių epicentre – kur teatrai, kavinės ir parduotuvės yra ranka pasiekiamos.

„Kiekvienas pirkėjas vertina komfortą, kurio nenori ir nemato prasmės paleisti, jei tik pavyksta atrasti. Jei anksčiau renkantis būstą labai svarbu buvo lokacija ir, tarkime, buto išplanavimas, dabar vis svarbesnė tampa butų projektų aplinka: rekreacinės zonos, miškai, parkai“, – sako J. Kveselaitė.

Jai antrina ir architektas Vaidotas Gelžinis, teigiantis, kad naujuose būsto projektuose vis daugiau dėmesio skiriama ne tik gyvenamajam pastatui, bet ir aplinkai, natūralumui.

„Svarbu, kad būsto išorėje būtų patogių parkavimo vietų, privačių kiemų, vaikų žaidimų aikštelių, sporto aikštynų, o namo viduje – kuo daugiau natūralių medžiagų: parketas, palangės, renesansą išgyvenantys mediniai langai, daiktų laikymo vietos“, – sako architektas.

Jis pritaria ir teiginiui, kad privalumu tampa namai arti žaliųjų erdvių: vaizdingų miško ar parko zonų.

Namus perka dabarčiai

Pasak J. Kveselaitės, arčiau gamtos namų ypač ieško jaunos poros ar šeimos su mažais vaikais. Jiems svarbu, kad būtų kur leisti laisvalaikį ar dalį dienos gryname ore netoli gyvenamosios vietos. Be to, tokie pirkėjai būstą įsigyja dabarčiai – daugiausia 3, 5 ar 10 metų.

„Visuomet rekomenduojama atsižvelgti į tai, kad žmogaus poreikiai, kaip ir aplinka, keičiasi. Todėl būstas, kuris yra patogus ir patrauklus dabar, nebūtinai bus tinkamiausias tolimoje ateityje – po 20 ar 40 metų. Gyvenimą būste reikia planuoti etapais: vienam gyvenimo etapui tinka vienokie, kitam – kitokie namai“, – pataria specialistė.

Pasak jos, šie aspektai skatina pirkėjus įvertinti savo poreikius ir išsirinkti tinkamiausią, priimtiniausią variantą pagal turimas galimybes.

Rivjera 50 m iki ežero

Į besikeičiančius pirkėjų poreikius atsižvelgia ir statytojai. Jie vis dažniau sumaniai išnaudoja sostinės erdves ir pritaiko jas kokybiškam gyvenimui. Pilaitės gyvenamajame rajone statomi „Gilužio rivjeros“ daugiabučiai yra arčiausiai vandens telkinio visoje sostinėje – vos 50 m nutolę nuo Gėlužės ežero kranto. Pasak „Eventus Pro“ architekto Vaidoto Gelžinio, šio projekto išskirtinumų yra ir daugiau.

„Vienareikšmis pranašumas – sklypo vieta ir dydis. Čia bus įrengtas sporto aikštynas, o laisvalaikio zonos planuojamos 5 kartus didesnės nei numatyta projektams keliamuose privalomuosiuose reikalavimuose. Parkavimo aikštelės bus įrengtos arti laiptinių, o po namais – sandėliukai. Net ir sutvarkyta ežero pakrantė, įrengti suoliukai, pėsčiųjų ir dviračių takai. Projektas suplanuotas taip, kad būtų patogu laiką leisti ir lauke, ir viduje“, – sako architektas.

Jo teigimu, komforto suteiks ir mažaaukštė statyba: A+ energinės klasės namai bus mažaaukščiai – 3 aukštų, kad gyvenvietėje nekristų didelių pastatų šešėliai ir neužgožtų natūralios dienos šviesos namuose ir lauke.

„Dalyje butų pro langus matysis ežeras, pirmųjų aukštų gyventojams bus įrengtos terasos, visiems kitiems – keliasdešimt centimetrų nei įprasta platesni balkonai“, – teigia V. Gelžinis.

Projekto pardavimo vadovė J. Kveselaitė tvirtina, kad „Gilužio rivjera“ gerai atspindi šiuolaikinio būsto pirkėjo, uždirbančio maždaug vidutines pajamas, interesus.

„Butai, statomi gyvenamajame rajone, apsupti puikiai išvystytos infrastruktūros ir nepernelyg nutolę nuo miesto centro yra būtent tai, ko dabar dažniausiai ieško pirkėjai. Be to, projektas turi išskirtinumą – ežerą, kuris tyvuliuoja prie pat namų. Tai sprendimas žmonėms, kurie keliasi iš namo į butą ir nenori atsisveikinti su nuosavu kiemu arba svajoja gyventi vaizdingoje, kurortą primenančioje miesto vietoje“, – mini NT ekspertė.

Reklama: mediniai sandėliukai