Brangiausi pasaulyje prekiniai ženklai

Vilnius
Budintis Budėtojas Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

JAV leidybos ir žiniasklaidos bendrovė „Forbes“ kiekvienais metais sudaro įvairius reitingus kaip turtingiausi pasaulyje žmonės, didžiausios pasaulio įmonės, brangiausi pasaulyje automobiliai ir pan. „Forbes“ verslo žurnalas yra leidžiamas kiekvieną savaitę, o viename gegužės mėnesio numeryje buvo pateiktas šių metų dešimties brangiausių pasaulyje prekinių ženklų sąrašas. Ne vieno puikiai žinomo prekės ženklo įkūrėjo verslo pradžia nebuvo rožėmis klota.

Tačiau pakilimai ir nuopuoliai, aplinkinių pavydas, apkalbos visus šiuos žmones vedė tik pirmyn ir privertė nesustoti siekiant užsibrėžtų tikslų. Tam, kad būtų kuriamas bet kokios srities verslas, be jokios abejonės, reikalingas pradinis kapitalas. Neturint reikiamo kiekio pinigų, tačiau turint gerą idėją, planą, tikslus, sukurti verslą gali padėti specializuotas paskolų bankas, suteikdamas paskolą. Paskola padės apmokėti pradines išlaidas, reikalingas verslo plėtojimui, įsigyti prekes, darbui skirtas priemones, nuomoti patalpas ar kitaip panaudoti gautą pinigų sumą. Tad kokie prekiniai ženklai 2017 metais yra patys brangiausi ir vertingiausi?

Remiantis „Forbes“ pateiktais duomenimis, brangiausia pasaulyje yra informacinių technologijų bendrovė „Apple“. Šio prekės ženklo vertė yra 170 mlrd. USD. Didžiąją įmonės pajamų dalį sudaro „iPhone“ išmaniųjų telefonų, „iPad“ planšečių ir „Mac“ kompiuterių pardavimai. Kitos pajamos atkeliauja iš programėlių, muzikos bei filmų pardavimų.

Antrasis vertingiausias pasaulyje prekinis ženklas – „Google“. Interneto, programinės įrangos, reklamos, paieškos sistemos ir kitas paslaugas teikianti JAV įmonė didžiausias pajamas gauna iš „AdWords“ reklamos būdo. Tai – tinklapio reklamos sistema, kuri talpina reklamas „Google“ paieškos sistemoje. Šis reklamos būdas patogus tuo, kad reklamai skirti biudžetą pasirenka patys naudotojai. Šiuo metu „Google“ prekinio ženklo vertė yra 101.8 mlrd. USD.

Nuo „Google“ nedaug atsiliekanti taip pat technologijų bendrovė – „Microsoft“. Jos vertė – 87 mlrd. USD. Įmonė yra programinės ir techninės įrangos gamintoja, o vienas populiariausių ir visame pasaulyje puikiai žinomų „Microsoft“ produktų – „Windows“ operacinė sistema. JAV įkurta įmonė taip pat yra išgarsėjusi dėl interneto naršyklės „Internet Explorer“ ir programų „Microsoft Office“.

Ketvirtoje vietoje su 73.5 mlrd. USD verte yra visiems puikiai žinomas socialinis tinklapis „Facebook“. Šis tinklapis turi daugiau nei 1 mlrd. aktyvių vartotojų. „Facebook“ buvo sukurtas 2004 m., tačiau tuomet jis buvo skirtas tik JAV esančio Harvardo universiteto studentams. Vėliau tinklapis buvo pritaikytas visiems JAV universitetams, įmonių darbuotojams, o ilgainiui buvo išverstas į daugelį pasaulio kalbų ir veikti pradėjo pasauliniu mastu. Taip pat „Facebook“ bendrovei priklauso tokios programėlės kaip „Instagram“, „Facebook Messenger“ bei „WhatsApp“.

Penktasis vertingiausias pasaulyje prekinis ženklas – „Coca-Cola“. Šis gaivusis gėrimas yra gaminamas nuo 1886 metų, o jo įsigyti galima net 135 šalyse. Populiariausias pasaulyje gėrimas yra gaminamas JAV, Atlantoje, Džordžijos valstijoje. Šis gėrimas turi ir keletą savo versijų: „Zero“, „Light“, „Life“, „Orange“ ir „Cherry“.

Šeštoje vietoje brangiausių prekinių ženklų sąraše – prekių, paslaugų pirkimo ir pardavimo internetu platforma bei debesų kompiuterijos paslaugas siūlanti akcinė bendrovė „Amazon“. Bendrovė įkurta 1944 metais, o jos vertė šiuo metu siekia 54.1 mlrd. USD. Iš pradžių „Amazon“ vykdė tik knygų prekybą, tačiau vėliau tapo tikra prekybos gigante, parduodančia nuo DVD filmų iki baldų ar elektronikos priemonių.

Šiek tiek mažiau nei minėtosios įmonės uždirba kompanijos „Dysney“, „Toyota“, „McDonalds‘s“ ir „Samsung“. Šios bendrovės eilės tvarka dalinasi septintą – dešimtą vietas vertingiausių pasaulyje prekinių ženklų 2017 m. sąraše.

Reklama