Bekompromisė kova ir beprotiškas greitis - slalomo Varėnos gatvėmis receptas (fotogalerija)

Alytus
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Šeštadienį Varėnoje gatvių asfaltą šildė ne tik kasdien vis daugiau šilumos dovanojanti pavasariška saulė, bet ir automobilių padangos. Nors balandžio tryliktosios dienos rytas buvo gana vėsus ir ne vienam ryte prireikė pirštinių, bet į Varėnos geležinkelio stoties aikštelę vienas po kito važiuojantys įvairūs automobiliai žadėjo, kad diena bus labai „karšta“ ir pilna intrigos.

Suvažiavo čia daugybė BMW, keli „Audi“, „Subaru“, nemažai „Honda“ markės ir kitų automobilių. Buvo ir „Opel Omega“ universalas, apklijuotas šmaikščiais lipdukais, iš kurių vienas labai tiko šeštadienio temai - „Bus reikalų“.

Ir jų tikrai buvo grybų sostinėje startavusioje slalomo serijoje „Liqui Moly iššūkis Eolto taurei laimėti 2019“, kurią sudarys penki etapai skirtinguose Lietuvos miestuose.

Greita trasa

Jau pirmajame šios serijos etape dalyvių skaičius įrodė, kad automobilių slalomas Lietuvoje išgyvena pakilimo laikotarpį. Be to, slalomas yra ta vieta, kur legaliai galima pasitikrinti ar patobulinti savo vairavimo įgūdžius bei įdomiai praleisti laisvalaikį. Varžyboms puikiai tinka kasdien naudojamas automobilis.

„Kauno autoklubo“ kuruojamose varžybose, kurias surengti padėjo „Varėnos ASK“ buvo išdalinta beveik 100 startinių numerių arba beveik dvigubai daugiau nei pirmajame šios serijos etape 2018-aisiais metais.

Šešių skirtingų klasių dalyviams buvo paruošta itin greita, tačiau nelengva, drąsos ir tikslumo reikalaujanti trasa miesto gatvėmis. Greiti posūkiai, 180 laipsnių apsisukimas, ilga, vingiuota tiesioji su gesinimo zonose išrikiuotomis statinėmis ir finišas maksimaliu greičiu – tokios apie pusantro kilometro ilgio trasos charakteristikos.

Finiše galingesnių automobilių greitis siekė 150 km/h ir daugiau.

Kiekvienas varžybų dalyvis trasą turėjo įveikti po keturis kartus. Visi važiavimai buvo įskaitiniai, todėl klaidos kainavo labai daug.

FWD klasė

Varžybas pradėjo priekiniais ratais varomų automobilių klasės dalyviai, kurių buvo 22. Greičiausias tarp jų buvo Aurimas Margevičius su „Mitsubishi Colt“. Jo bendras keturių važiavimų rezultatas - 4 min. 55 sek.

Antroje vietoje liko Aurimas Nasickis su „Peugeot“, atsilikęs 6.4 sek. Trečią vietą užėmė Donatas Jankauskas su „Renault Clio“, pralošęs dar 2.3 sek.

RWD klasė

Galiniais ratais varomų automobilių klasėje startavo 20 dalyvių. Pirmąją vietą užėmė Julius Povilauskas, 4.6 sek. aplenkęs Darių Kutavičių. Trečias buvo Gediminas Vilkas, atsilikęs 7.9 sek. Visi trys važiavo su BMW markės automobiliais.

Jaunių klasė

Jaunių klasėje startavo trys, dar vairuotojo pažymėjimo neturintys dalyviai. Greičiausiai Varėnos gatvėmis lėkė Benas Venckus su „Renault Clio“. Ignas Gegužis buvo antras, pralošęs 11.5 sek. Trečia liko Gertrūda Laurinavičiūtė, atsilikusi 1 min. 20 sek.

Moterų klasė

Moterų klasėje prie starto stojo šešios dalyvės. Pirmąją vietą čia užėmė Olga Židovlenkova su „Audi TT“. Antra buvo Augustė Rupšytė su „VW Golf GTI“, atsilikusi 9.57 sek., o trečiąją vietą užėmė Jonė Aleksynaitė su „Honda CRX“, kuriai iki antros pozicijos pritrūko vos 0.99 sek.

AWD klasė

Į visais ratais varomų automobilių klasę užsiregistravo 14 dalyvių. Pirmas tris pozicijas užėmę sportininkai kovėsi iki paskutinio metro, o atspėti, kuris bus pirmas buvo praktiškai neįmanoma. Tačiau tie, kas būtų statę už Vidmantą Jankūną, būtų susišlavę prizinį fondą.

Būtent „Mitsubishi Lancer“ vairavęs Vidmantas triumfavo šioje klasėje. Jis 1.215 sek. aplenkė Audronį Gulbiną su „Subaru Impreza“. Trečioje vietoje liko taip pat „Subaru Impreza“ vairavęs Justinas Kvaraciejus, nuo Audronio atsilikęs vos 0.041 sek.

Laisva klasė

Startuoti laisvojoje klasėje, kur gali dalyvauti visų klasių dalyviai, paraiškas pateikė net 33 sportininkai. Prognozuoti, kas taps nugalėtoju buvo taip pat beprotiškai sunku, nes kova tarp Vidmanto Jankūno, Audronio Gulbino ir Justino Kvaraciejaus tęsėsi ir čia. Tačiau šįkart prizininkų trejetukas susidėliojo kiek kita tvarka.

Šįkart greičiausias buvo Justinas Kvaraciejus, o antroje vietoje likęs Vidmantas Jankūnas atsiliko vos 0.070 sek. Audronis Gulbinas buvo trečias, pralošęs Justinui 1.499 sek.

Antras etapas

Antrasis slalomo serijos „Liqui Moly iššūkis Eolto taurei laimėti 2019“ etapas vyks birželio 16 dieną Panevėžyje. Varėnoje vykusių varžybų prizininkai šiame etape turi teisę startuoti nemokamai.