REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Gatvė2019 m. Balandžio 19 d. 17:00

Bandymas sutaupyti vairuotojai pasibaigė skaudžiai: po eismo įvykio teko plačiai atverti piniginę

Vilnius

Avarija / BNS nuotr.

Reporteris MonikaŠaltinis: Etaplius.lt


80571

Vieną iš Merfio dėsnių būtų galima perifrazuoti taip – jei tik kas nors gali nepasisekti, būtinai nepasiseks. Į LRT.lt redakciją kreipėsi mergina, kuri, vairuodama tėčiui priklausantį automobilį, tapo eismo įvykio kaltininke. Paaiškėjo, kad draudimo sutartyje nebuvo numatyta, jog automobilį vairuos kiti, t. y. jaunesni asmenys, todėl dabar draudimo bendrovė gali išieškoti iki 50 proc. patirtų išlaidų.

Gali išsireikalauti iki 50 proc.

Transporto priemonių draudikų biuro direktoriaus pavaduotojas Tomas Rudzkis patvirtino, kad įstatymas numato bet kuriuo atveju atlyginti padarytą žalą nukentėjusiam eismo dalyviui, o draudikai išmokėtą išmoką ar transporto priemonės išlaidas gali išieškoti iš kaltininko.

„Draudikas negali riboti arba nesuteikti apsaugos tokiu atveju, jei vairavo kažkas kitas. Nukentėjęs asmuo žalos atlyginimo iš kaltininko draudimo bendrovės sulauks visada. Draudikas atleidžiamas nuo išmokos tik išskirtiniais atvejais, pavyzdžiui, prasidėjus karo veiksmams, įvykdžius teroristiniu išpuolius, tačiau tai itin retos aplinkybės”, – LRT.lt sakė jis.

Specialisto teigimu, įstatymai numato, kad draudimo įmoką apskaičiuoja draudikas ir tą jis daro vadovaudamasis jam pateikta informacija sudarant sutartį. Jeigu draudikas mano, kad tam tikras amžius ar kitokie požymiai daro įtaką draudimo rizikai, tada jis paklausia, ar tokios rizikos galimos, ir pagal suteiktą informaciją apskaičiuoja privalomojo civilinės atsakomybės draudimo kainą.

Vyriausybės patvirtintose draudimo išmokos dydžio nustatymo taisyklėse rašoma: „Jeigu draudėjas netinkamai vykdė draudimo sutartyje numatytas pareigas, atsakingas draudikas turi teisę reikalauti, kad draudėjas grąžintų išmokėtą sumos dalį iki 50 proc.”

„Taip gali nutikti, jei draudikas neinformuojamas apie pasikeitusias aplinkybes, pavyzdžiui, jei vairuoja kitos rizikos grupės asmuo. Santykiai tarp draudėjo ir draudiko yra sutartiniai, todėl jei draudiko vertinimu santykiai pažeisti, jis gali imtis veiksmų”, – priduria T. Rudzikis.

Draudikai: bandymas sutaupyti gali atsirūgti

„Lietuvos draudimo“ Transporto žalų strategas Giedrius Petrikas patvirtino, kad įprastai draudimo bendrovė vertindama riziką kaip vieną iš parametrų vertina automobilio vairuotojų vairavimo stažą. Vairavimo patirtis (tai yra, ar vairuotojas jau yra įgijęs pakankamai praktikos) yra vienas iš rizikos faktorių skaičiuojant, kokia tikimybė yra šiam automobiliui sukelti eismo įvykį.

„Būtent todėl prašoma nurodyti, ar automobilį ketina vairuoti asmenys, neturintys 2 metų stažo. Jei tokia aplinkybė nenurodoma, o avariją sukelia neturintis 2 metų stažo vairuotojas, tuomet draudimo bendrovė pagal privalomojo vairuotojo civilinės atsakomybės įstatymą gali reikalauti iki pusės žalos atlyginimo, nes nebuvo įvertinta visa prisiimama rizika“, – teigė G. Petrikas

Be to, pasak jo, draudimo bendrovė pareikalauja padengti padarytą žalą tais atvejais, kai vairuotojas neturi teisės vairuoti automobilį, yra apsvaigęs nuo alkoholio ar narkotinių medžiagų, vairavo techniškai netvarkingą transporto priemonę, kai ją naudoti draudžia teisės aktai, ir eismo įvykis įvyko dėl šios priežasties, pasišalino iš įvykio vietos, padarė žalą tyčia.

Agnius Gučius, „Gjensidige“ Transporto žalų skyriaus vadovas aiškino, kad su tokia situacija susiduriama neretai.

„Vienais atvejais žmonės sąmoningai pasinaudoja vyresnių ir didesnį vairavimo stažą turinčių žmonių vardu registruotomis transporto priemonėmis. Būna ir netyčinių atvejų, kai žmonės pasinaudoja kito asmens automobiliu nežinodami jo draudimo sąlygų. Visgi abiem atvejais pasekmės gali būti finansiškai labai nemalonios“, – tikina A. Gučius.

Jo teigimu, neverta rizikuoti, net jei jūsų sūnus ar dukra trumpam pasiskolino automobilį nuvykti iki universiteto.

„BTA Baltic Insurance Company“ filialo Lietuvoje Marketingo ir viešųjų ryšių skyriaus vadovas Boris Jonas Kuzmas teigia, kad tik po išmokos kaltininkas gauna dalinį regresą.

„Problema gana opi. Dažnas atvejis, kai automobilis registruojamas vyresnio asmens vardu, o vairuoja jaunesnis, to nenumačius sutartyje“ – pripažįsta B. J. Kuzmas.

Įdomu tai, jog, jeigu transporto priemonė priklauso juridiniam asmeniui, dažniausiai draudikai, vertindami riziką, nesidomi informacija, kokio amžiaus vairuotojai vairuos automobilį. Vadinasi, sutarties sąlygos tokiu atveju nebūtų pažeistos.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA