Baigiantis Venecijos kino festivaliui, laukia įtempta kova dėl „Auksinio liūto“

Pasaulis
Stopkadras @ Youtube
Reporteris Monika Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Venecijos kino festivalis šiemet sugrįžo į gyvenimą su būriu žvaigždžių ir feministiniu atspalviu konkursinėje programoje, todėl lieka intriga, kam šeštadienį atiteks pagrindinis apdovanojimas „Auksinis liūtas“.

Panašu, kad „MeToo“ judėjimas daro savo ženklą kino industrijoje, ir tai atsispindi premjerose Venecijos kino festivalyje.

Festivalį uždaro konkursinėje programoje nedalyvaujanti juosta „Paskutinė dvikova“ (The Last Duel) – viduramžių kovinė drama, persmelkta temos apie istorinę neteisybę moterų atžvilgiu, kurioje pagrindinius vaidmenis atliko Mattas Damonas (Metas Deimonas) ir Benas Affleckas (Benas Aflekas).

Panašią temą nagrinėja ir siaubo filmas „Paskutinė naktis Soho rajone“ (Last Night in Soho), kuriame suvaidino Anya Taylor-Joy (Anja Teilor Džoi). Juosta atskleidžia už nostalgijos „svinguojančio Londono“ laikotarpiui slypinčią mizoginiją.

Kiti festivalio filmai – pradedant prancūzų drama apie abortą „Happening“ (pranc. „L'événement“) ir baigiant nepajudinamu Maggie Gyllenhaal (Megi Džilenhal) žvilgsniu į motinystę filme „The Lost Daughter“, kuriame pagrindinį vaidmenį atlieka „Oskaro“ laureatė Olivia Colman (Olivija Koulman), – pasiūlė tam tikrą pažangą stengiantis į didžiuosius ekranus atnešti daugiau moterų istorijų.

Viena moteris, kuri artimiausiais mėnesiais veikiausiai sulauks daug žiniasklaidos dėmesio, yra Kristen Stewart (Kristen Stiuart), Venecijoje sužavėjusi kritikus savo sukurtu princesės Dianos vaidmeniu filme „Spenser“ (Spencer).

K. Stewart jau pranašaujamas „Oskaras“ – kaip ir Naujosios Zelandijos režisierei Jane Campion (Džein Kampion) už jos emociškai sudėtingą vesterną „The Power of the Dog“.

Šio filmo žvaigždei Benedictui Cumberbatchui (Benediktui Kamberbačui) irgi žadami apdovanojimai už juostos centre atsidūrusio vidinių prieštarų apimto kaubojaus vaidmenį.

Praėjusią savaitę prieš šio vesterno premjerą aktorius gyrė J. Campion ir moterų judėjimą, pareiškęs: „Yra daugybė vertingų moterų talentų, kuriuos reikia puoselėti ir kuriais reikia džiaugtis. Jane yra svarbi to judėjimo ikona.“

Kova dėl „Auksinio liūto“

Dėl pagrindinio Venecijos kino festivalio prizo – „Auksinio liūto“ – varžysis 21 juosta, o nugalėtojas paaiškės šeštadienio vakarą per uždarymo ceremoniją.

Šių metų festivalio komisijai pirmininkauja Pietų Korėjos režisierius Bong Joon-Ho (Bong Džunho), kurio filmas „Parazitas“ (Parasite, Gisaengchung) pernai gavo „Oskarą“ geriausio filmo kategorijoje.

Venecijos kino festivalis yra svarbi gairė kultūros ir kino pasauliui, nes Venecijoje pripažinti filmai kitais metais dažnai laimi Holivudo „Oskarus“.

Pastarųjų ketverių metų „Auksinio liūto“ laureatai – „Klajoklių žemė“ (Nomadland), „Džokeris“ (Joker), „Roma“ ir „Vandens forma“ (The Shape of Water) – įvertinimo sulaukė ir Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimuose.

Praėjusių metų Venecijos kino festivalis dėl pandemijos buvo kuklus, ir net nugalėtojai, „Klajoklių žemės“ kūrybinė komanda, negalėjo dalyvauti apdovanojimų ceremonijoje.

Tačiau šiais metais blizgesys sugrįžo, o akinantį Holivudo svečių sąrašą vainikavo B. Afflecko pasirodymas su savo mergina Jennifer Lopez (Dženifer Lopes).

P. Almodovaras ir P. Sorrentino

Venecijos festivalis taip pat traukia nekomercinio kino pasaulio grietinėlę, o konkursinėje programoje savo juostas pristatė tokie kino elito atstovai kaip ispanų režisierius Pedro Almodovaras (Pedras Almodovaras) ir italų kino kūrėjas Paolo Sorrentino (Paolas Sorentinas).

Abu režisieriai parodė įspūdingai asmeniškus ir nuoširdžius filmus: P. Almodovaras – dramą „Parallel Mothers“ (isp. „Madres Paralelas“), o P. Sorrentino – „The Hand of God“ (it. "È stata la mano di Dio“).

Programoje esama daugiau sukrečiančių dramų, pavyzdžiui, „The Box“ (isp. „La Caja“), kurioje gilinamasi į atšiaurų Meksikos fabrikų pasaulį, ir „Reflection“ (ukr. „Vidblysk“), siūlantis brutalų žvilgsnį į karą Ukrainoje.

Kiek lengvesnę juostą pristatė ispanų žvaigždės Penelope Cruz (Penelopė Krus) ir Antonio Banderasas (Antonijas Banderasas). Retai drauge besifilmuojantys aktoriai suvaidino komedijoje „Official Competition“ (isp. „Competencia oficial“) apie filmų kūrimo užkulisius.

Venecijos kino festivalis šiemet, kaip ir pernai, vyksta laikantis tam tikrų suvaržymų dėl koronaviruso.

Premjerų salėse žiūrovai užpildo tik pusę ten esančių vietų, atvykstantieji į peržiūras turi pateikti dokumentą, kad jų testo dėl COVID-19 atsakymas yra neigiamas, jie yra pasiskiepiję arba neseniai persirgo koronavirusine infekcija. Uždarose patalpose reikalaujama dėvėti apsaugines kaukes.

Tuo metu Timothee Chalamet (Timotis Šalamė), Venecijoje pristatantis „Kopą“ (Dune) – naujausią Franko Herberto 1965-ųjų mokslinės fantastikos knygos ekranizaciją, turėjusią būti tarp svarbiausių praėjusių metų įvykių kino teatruose, norėdamas trumpai pabendrauti su savo gerbėjais, užsilipo ant didžiulio užtvaro, skiriančio raudonąjį kilimą nuo smalsuolių.

Vis dėlto į Lido salą „Kopos“ pristatyti drauge su T. Chalamet atvykusi žvaigždžių armija, įskaitant Zendayą (Zendają), Oscarą Isaacą (Oskarą Aizeką), ir Javierą Bardemą (Chavjerą Bardemą), regis, rodo, jog festivalis tikrai susigrąžino savo ikipandeminį spindesį.

BNS