Angle down Atgal

Atskleidė, kodėl būtina įvertinti automobilio techninę būklę

Draudikai kasmet fiksuoja avarijų, į kurias patenka techniškai netvarkingos transporto priemonės ar iš kelių automobilių suręsti vadinamieji frankenšteinai. Draudimo bendrovės ERGO Lietuvoje Transporto priemonių draudimo skyriaus vadovas Rimvydas Pocius teigia, kad tokie neatsakingi ir į saugumą pro pirštus žiūrintys vairuotojai kelia didžiulį pavojų tiek sau, tiek aplinkiniams. Ekspertas primena, kad transporto priemonės būkle reikia susirūpinti ne tik tada, kai baigiasi techninės apžiūros galiojimas.

Būkle susirūpina tik prieš techninę apžiūrą

Saugaus eismo ekspertai nuolat pabrėžia automobilio techninės būklės svarbą ir įtaką vairavimui. Nepaisydami to, kai kurie vairuotojai ryžtasi su netvarkingu automobiliu išvažiuoti į gatvę. Draudimo bendrovė žino ne vieną atvejį, kai avariją patyrusiame automobilyje buvo naudojama iš atskirų metalo gabalų suvirinta vairo stabilizatoriaus trauklė arba transporto priemonės kėbulas buvo sudurtas ir sulipdytas iš paskirų dalių.

„Taip nutinka, kai vairuotojai siekia sutaupyti. Jie bando patys kažką suręsti iš atskirų dalių arba automobilio remontą patiki abejotinos reputacijos specialistams. O vėliau, avarinėje situacijoje, transporto priemonė ar kai kurios kertinės jos dalys neatlaiko net menkiausio fizinio kontakto“, – pasakoja R. Pocius.

Anot draudiko atstovo, panaši situacija galioja ir tiems, kurie apskritai atsainiai žiūri į transporto priemonės techninę būklę. Šiai vairuotojų kategorijai įprastai pakanka turėti vis dar galiojantį techninės apžiūros dokumentą, o pati transporto priemonės būklė yra visiškai nesvarbi.

„Susidaro įspūdis, kad kai kurie vairuotojai automobilio technine būkle susidomi tik kas dvejus metus, kai reikia keliauti į apžiūros centrą. Bet per dvejus metus automobilis nuolat dėvisi, gali sugesti atskiri jo elementai, atsirasti defektų, turinčių svarbios įtakos saugumui. Deja, į tai atsižvelgia ne visi“, – akcentuoja R. Pocius.

Tarp trūkumų – nesureguliuoti žibintai ir stabdžių sistemos

Remiantis Lietuvos techninės apžiūros įmonių Asociacijos „Transeksta“ informacija, tarp dažniausių automobilių trūkumų yra nesureguliuoti artimųjų šviesų žibintai, netvarkingos pakabos ir stabdžių sistemos. Tarp kitų dažnai pasitaikančių trūkumų yra ir įvairios susidėvėjusios detalės (dirželiai, tarpinės), surūdijęs kėbulas ar nekokybiškos ir standartų neatitinkančios padangos.

R. Pocius pabrėžia, kad pastaroji problema išryškėja būtent pavasarį, kai vairuotojams leidžiama transporto priemones apauti vasarinėmis padangomis. Keisdami jas, vairuotojai kartais neįvertina padangų būklės, protektoriaus gylio, o kartais išvis ryžtasi ant vienos automobilio ašies uždėti skirtingas padangas, nors tai draudžia Kelių eismo taisyklės.

Draudimo bendrovės atstovas ragina būtinai skirti bent kelias minutes reguliariai apžiūrėti automobilį. Taip galima pasirūpinti savo ir kitų eismo dalyvių saugumu, sumažinti avarijų riziką.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite