„Atsarginio kelio muzika“ išvaikė demonus ir atskleidė naujus talentus

Klaipėda
Olesios Kasabovos nuotr.
Reporteris Skaistė Etaplius žurnalistas
Šaltinis:  Etaplius.lt

Esame įpratę Vladimiro Konstantinovo vadovaujamą Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro chorą girdėti teatruose ir koncertų salėse. Tačiau praėjusio penktadienio vakarą jis pirmą kartą pasirodė uostamiesčio muzikiniame klube „Jazzpilis“: čia vyko festivalio „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ koncertas „Atsarginio kelio muzika“.

Kartu su pianiste Aušra Valentiene ir perkusininku Edmundu Federavičiumi, Antanu Balsiu (bosinė gitara) KVMT choras atliko britų kompozitoriaus Bobo Chilcotto, meistriškai jungiančio grigališkojo choralo, neoklasicizmo bei džiazo stilistikas, „Mažąsias džiazo mišias“.

Jų klausytojais pasiryžo tapti įvairaus amžiaus vasarotojai: nuo jaunų šeimų su kūdikiais iki senjorų, atvykusių net iš Niujorko. Pastarieji neslėpė, kad juos priviliojo žodis jazz koncerto afišoje, tad būdami prisiekę džiazo gerbėjai tiesiog negalėjo neužeiti vidun. Ir nenusivylė... Netgi paprašė užrašyti ant klube rastos popierinės servetėlės B. Chilcotto pavardę, kad galėtų paieškoti daugiau šio kompozitoriaus kuriamos muzikos.

Vėliau „Jazzpilyje“ nuskambėjo Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro orkestro altininko Lariono Djakovo kūrinys „Trys pjesės chorui ir preparuotam altui“. Klausytojus sužavėjo ne tik įstabi muzika, bet ir kompozitoriaus gyvai pateikti nuoširdūs visų trijų muzikinių pjesių apibūdinimai.

Teatralams nebereikia pristatinėti klaipėdiečio menininko Beno Šarkos: jo vardas visoje Lietuvoje tapęs nenuspėjamo meninio reginio garantija. Šįkart garsusis menininkas virto choro dirigentu, o jam vietą užleidęs V. Konstantinovas pasičiupo B. Šarkos mėgstamą šamanų būgną. Mainų rezultatas – klausytojus užbūrusi „Improvizacija chorui, performeriui ir instrumentams“. Nors publikai buvo labai sunku patikėti, jog jų išgirstas kūrinys išties tebuvo gyva dar vieno nuostabaus vakaro kartu su festivaliu „Muzikinis rugpjūtis pajūryje“ improvizacija...