Angle down Atgal

Ar tikrai nevalgyti vakarienės - sveikas pasirinkimas?

Senas posakis byloja: Pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui. Norintys numesti svorio taip pat tikriausiai ne kartą yra girdėję patarimų nevalgyti po 18 val., rinktis kuo lengvesnę vakarienę arba išvis jos atsisakyti. Ar tokia taktika tikrai teisinga?

Senas posakis byloja: Pusryčius suvalgyk pats, pietus pasidalink su draugu, o vakarienę atiduok priešui. Norintys numesti svorio taip pat tikriausiai ne kartą yra girdėję patarimų nevalgyti po 18 val., rinktis kuo lengvesnę vakarienę arba išvis jos atsisakyti. Ar tokia taktika tikrai teisinga?

Tokio mitybos režimo nauda aiškinama štai kaip: mūsų organizmo medžiagų apykaita greičiausia šviesiuoju paros metu, tada mes esame aktyviausi, taigi ir energijos mums reikia daugiau, todėl logiška didžiąją kalorijų dalį suvartoti pirmoje dienos pusėje. Be to, sočius pietus galėsime „išsportuoti" vakarinėje treniruotėje, o gausi vakarienė, tikėtina, virs riebalų atsargomis, nes naktį kažin ar sportuosime. Miegant mums nereikia eikvoti energijos, todėl ir valgyti prieš miegą nebūtina. Be to, pilnas skrandis dažnai trukdo užmigti, gausiai pavalgius gali varginti rėmuo ir kiti nemalonūs reiškiniai, todėl į lovą geriau eiti neprisivalgius. Be to, pastaruoju metu populiarėja protarpinis badavimas, kai dalį paros nevalgoma, ir tokiam badavimui naktis labai tinkama - juk vis tiek miegame, taigi alkio nejaučiame, o per naktį tirpsta mūsų riebalų atsargos.

Ar šie argumentai pagrįsti? Iš dalies. Pirmiausia reikia atskirti, ar jūsų tikslas - numesti svorio, ar tiesiog turėti sveikatai palankų mitybos režimą. Jei norite maitintis sveikai, nereikėtų atsisakyti nei vieno iš dienos valgymų, nes visi jie vienodai svarbūs. Na, o jei norite sulieknėti, atminkite, kad svarbus yra visų per parą suvartojamų kalorijų skaičius ir tai, kokius produktus renkatės - jei nevalgysite vakarienės, tačiau visą dieną užkandžiausite nekokybišku maistu, valgysite daug saldumynų ir kitokio „šlamštmaisčio”, bus sunku puoselėti ne tik figūrą, bet ir sveikatą. Tiesa, buvo atlikta keletas lyginamųjų tyrimų, kurių metu viena tiriamųjų grupė maitinosi kaip įprasta, o kita atsisakė vakarienės. Pastarosios grupės tiriamieji numetė svorio, tačiau skeptikai mano, jog taip nutiko, nes žmonės ir toliau valgė įprasto dydžio pusryčius ir pietus. Tuo tarpu jei, žinodami, kad vakarienės negausime, kitų dienos valgymų metu padidinsime porcijas, tikėtina, vis tiek suvartosime įprastą kalorijų skaičių.

Kalbant apie kalorijų poreikį, tiesa, kad vakare ir naktį paprastai esame mažiau aktyvūs, tačiau, jei jūsų pusryčiai ar pietūs lengvi ar dieną apskritai nespėjate pavalgyti, vakare užkąsti būtina, antraip pristigsite ne tik energijos, bet ir maisto medžiagų. Be to, netiesa, kad naktį mūsų organizmas nieko neveikia - miegant vyksta audinių regeneracija, termoreguliacijos procesas, nei kraujotaka, nei smegenų veikla nesustoja, taigi energijos mums vis dėlto reikia. Jei būsite nevalgęs, organizmas ims naudoti energijos sankaupas, t.y., riebalų atsargas, tačiau jeigu antsvorio neturite, šitaip badauti nėra prasmės, nes jūsų sveikatos būklei tai neturės įtakos.

Svarbu ir tai, jog praleidę vakarienę ryte tikriausiai mirsite iš alkio - gresia rytinis persivalgymas, ir, jei jūsų pusryčiai bus labai gausūs ir sotūs, tai gali trukdyti jūsų darbingumui dienos metu. Nemažai dietologų laikosi įsitikinimo, kad reti ir nereguliarūs valgymai yra žalingi, nes išbalanduoja mūsų organizmą ir įjungia „badavimo režimą”, kai medžiagų apykaita sulėtėja ir imamos kaupti riebalų atsargos.

Taigi - valgyti vakarienę ar ne? Turbūt vienareikšmio, visiems tinkamo atsakymo nėra, o saugiausia būtų pasirinkti aukso viduriuką - vakarieniauti, tačiau negausiai ir ne per vėlai. Ekspertai rekomenduoja nevalgyti likus maždaug 3 valandoms iki miego, kad skrandis spėtų suvirškinti maistą ir neimtumėte miegoti apsunkę. Be to, vakarienei patariama rinktis baltymingus produktus, ypač jei sportuojate, nes ilsintis vyksta raumenų regeneracija, ir šiam procesui reikalingi baltymai. O štai angliavandenių, ypač cukraus, reikėtų vengti, nes mūsų organizme greitieji angliavandeniai (saldumynai, krakmolingi produktai, baltieji ryžiai ir kiti valyti grūdai, baltų miltų gaminiai) suskaidomi greitai ir iš jų gauta energija, jei neišeikvojama, kaupiama riebalinio sluoksnio pavidalu.

www.meniu.lt

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite