Angle down Atgal

Ar pavojaus varpai dėl mažinamų lėšų keliams skamba ir Alytaus gatvėse?

Pasklidus informacijai, kad Susisiekimo ministerija vietinės reikšmės keliams tvarkyti šiemet finansavimą sumažino beveik perpus, nerimo šleifas nuvilnijo per daugybę savivaldybių. Nors finansavimo šiai sričiai sąmata kol kas nėra patvirtinta, jau dabar keliami klausimai, kaip tai atsilieptų jau suplanuotiems darbams Alytaus miesto ir rajono, kitoms regiono savivaldybėms.

Kaip keis gatvių rekonstrukcijos planus?

Remiantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos skaičiavimais, finansavimas savivaldybėms šiemet mažėja 30-40 procentų. Didesnis finansavimas lyginant su 2019 metais skiriamas tik dviem savivaldybėms – Vilniaus miesto (23 procentais) ir Trakų rajono (18 proc.).

Alytaus miestui numatoma finansavimą sumažinti 25,45 proc., Druskininkams – 25,56 proc., Varėnai – 27,96 proc., Lazdijams – 28,75 proc.. Mažiausiai nukentėti turėtų Alytaus rajonas, nes jam finansavimas mažinamas 15,79 proc.

Teiravomės, kaip šią viešojoje erdvėje sklandančią informaciją vertina Alytaus miesto meras Nerijus Cesiulis, mat Alytuje suplanuoti didelės apimties kelių rekonstrukcijos darbai. Ar tai reikštų, kad dėl galimo mažesnio finansavimo planus teks stabdyti? Ar dar ilgesniam laikui strigs ir Naujojoje gatvėje esančio viaduko klausimas?

„Dar sudėtinga ką nors sakyti ir vertinti, turime pamatyti kam ir kiek bus sumažinta. Tačiau mes su Susisiekimo ministerija deramės, kad finansavimas ne tik nebūtų sumažintas, bet dar ir padidintas. Turime ambicijų sutvarkyti tą viaduką ir pabaigti Naujosios gatvės rekonstrukciją. Jau ne kartą dėl to vykome į ministeriją. Alytuje esame suplanavę ir žvyruotų gatvių asfaltavimą, ir žiedų įrengimą, ir gatvių, praplatinimą, ir apšvietimo atnaujinimą. Jeigu visai Lietuvai sumažins finansavimą ir keliai taps ne prioritetu, tai iš tikrųjų bus pakankamai liūdna“, – sakė meras N. Cesiulis.

Pasak jo, jeigu pasitvirtintų finansavimo sumažinimo scenarijus, tuomet gali tekti atsisakyti kai kurių gatvių asfaltavimo, apšvietimo įrengimo ir kitų planų.

Kaip iš tiesų šiemet bus sudėliotos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšos savivaldybėms, paaiškės kitą savaitę – sausio 29 dieną vyksiančiame Vyriausybės posėdyje.

Sąmata nepatvirtinta, neįvertintos nepanaudotos lėšos

Beje, plintant informacijai apie tai, kad Susisiekimo ministerija vietinės reikšmės keliams tvarkyti šiemet finansavimą sumažino, premjeras Saulius Skvernelis suskubo tvirtinti priešingai – esą, lyginant su pernai, finansavimas netgi didėja.

Paaiškinti, kokia situacija yra iš tiesų, kreipėmės į Susisiekimo ministerijos atstovus. Portalui „Dzūkijos veidas“ atsiųstame Susisiekimo ministerijos Kelių ir oro transporto politikos grupės atstovo Sergėjaus Volkovo paaiškinime rašoma, kad skaičiuojamąsias Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšas savivaldybėms paskirsto Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos direktorius, patvirtinus Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo 2020 metų sąmatą. Kol kas sąmata dar nepatvirtinta, Vyriausybėje planuojama ją svarstyti 2020-01-29 vyksiančiame posėdyje.

„Sąmatos projekte, kuris oficialiai paskelbtas Seimo teisės aktų projektų sistemoje, neįvertintos 2019 metais nepanaudotos lėšos, kurios persikelia į 2020 metus. Jas reikėtų pridėti prie 2020 metų Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšų. Savivaldybės neturėtų vertinti tik skaičiuojamųjų Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų. Kitose sąmatos eilutėse taip pat numatytos lėšos savivaldybėms. Pavyzdžiui, tarp 145 mln. eurų lėšų, numatytų tiksliniams projektams, 20 mln. eurų numatyta vietinės reikšmės žvyrkeliams asfaltuoti.

KPPP sąmatoje 5 procentai yra skirti Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų rezervui, kuris dažniausiai paskirstomas savivaldybių projektams“, – teigė S. Volkovas.

Daugiau Dzūkijos naujienų rasite čia: „Dzūkijos veidas“

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite