REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Politika2017 m. Rugsėjo 29 d. 14:21

Aptarti strateginiai švietimo sistemos tobulinimo rajone klausimai

Skuodas

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


15734

Rugsėjo 20 d. Skuodo rajono savivaldybėje Savivaldybės vadovai – Skuodo rajono savivaldybės meras Petras Pušinskas, Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Žydrūnas Ramanavičius – kartu su švietimo darbuotojais aptarė strateginius švietimo sistemos tobulinimo rajone klausimus.

Skuodo rajono savivaldybės vyriausioji specialistė Ona Malūkienė susitikimo dalyvius informavo, kad Skuodo rajono savivaldybės administracija pradeda Skuodo rajono savivaldybės 2014–2020 metų strateginio plėtros plano koregavimo procedūras. Siekiant jas atlikti tinkamai, aiškintasi, kokių strateginių švietimo ir mokslo rezultatų siekiama ateinančiais metais, su kokiomis problemomis dažniausiai susiduria švietimo darbuotojai, kokių priemonių reikia joms išspręsti, kokios aplinkybės neleidžia sparčiau plėtoti bei subalansuoti švietimo ir ugdymo sistemos. Susitikime aptarti švietimo darbuotojų lūkesčiai, sužinota, kokios pagalbos tikimasi iš Savivaldybės.

Susitikimo pradžioje Ylakių gimnazijos direktorius Vaclovas Statkus pristatė bendrą rajono situaciją švietimo sistemos atžvilgiu: mažėja gyventojų, mokinių, mokytojų ir klasių komplektai mažėja, mokytojai turi dirbti keliose mokyklose, kad turėtų reikiamą darbo valandų skaičių. Švietimo darbuotojai, įvertinę susidariusią situaciją, kalbėjo apie mokytojų kvalifikacijos kėlimo, informacinių technologijų plėtros mokyklose, bendradarbiavimo nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu, finansų planavimo svarbą.

Pedagogų kvalifikacija ir kompetencija dažnai lemia švietimo kokybę, kurios rezultatas yra mokinių pasiekimai ir jų pažanga. Todėl svarbu užtikrinti, kad Skuodo rajono švietimo darbuotojams būtų sudaromos sąlygos tobulinti savo gebėjimus, gilinti žinias dalyvaujant aukštos kokybės mokymuose, seminaruose, edukacinėse išvykose. Tai turėtų užtikrinti naujų kompetencijų įgijimą, gebėjimą jas pritaikyt dirbant su mokiniais.

Augant poreikiui vis dažniau naudotis informacinėmis technologijomis, mokymosi visą gyvenimą ir kompiuterinio raštingumo kompetencijos tampa esminės. Švietimo sistema turėtų būti pritaikyta prie aplinkos, turėtų tapti funkcionalesnė, labiau orientuota į technologijų kaitą. Kiekvienam mokiniui ir mokytojui turi būti sudarytos tinkamos sąlygos pasinaudoti atsiveriančiomis naujomis informacinių technologijų galimybėmis. Todėl informacinių technologijų integravimas į švietimo ir ugdymo procesus yra būtinas. Švietimo įstaigos turi būti modernios, dalyje klasių sumontuotos „išmaniosios“ lentos, pamokose galėtų būti naudojamasi planšetėmis, kuriose būtų integruotos edukacinės programos, informacinių technologijų kabinetai turėtų būti atnaujinti sparčiau veikiančiais ir daugiau funkcijų galinčiais atlikti kompiuteriais, mokyklose turėtų būti modernūs gamtos mokslų kabinetai.

Svarbus dalykų mokymo procese – jau pradinių klasių mokiniams vesti informacinių technologijų pamokas. Pastebėta, kad patiems mokiniams naudinga, kai jie greičiau adaptuojasi prie sparčiai besikeičiančios aplinkos.

Atsižvelgiant į mažėjantį gyventojų rajone skaičių, prognozuojama, kad ateityje teks optimizuoti švietimo įstaigų tinklą. Manoma, kad mokyklos bus Skuodo mieste, Mosėdžio ir Ylakių miesteliuose.

Susitikime svarstyta idėja apie Skuodo rajone uždarytų mokyklų pastatų įveiklinimą. Buvusių mokyklų patalpos galėtų būti naudojamos rajono bendruomenių poreikiams, renginiams organizuoti, daugiafunkcių centrų ar švietimo centrų veikloms vykdyti. Pateikta idėja šiuose pastatuose įrengti socialinius būstus.

Žmogiškųjų išteklių planavimo procesas neretai tampa svarbiu veiksniu, lemiančiu sėkmingą švietimo įstaigų funkcionavimą rajone. Šiuo metu mokyklose pastebėtas mokytojų personalo struktūros disbalansas. Vyresnio amžiaus mokytojų skaičius didelis, o naujų mokytojų dirbti į mokyklą ateina mažai. Įvertinus dabartinius mokytojų etatus, prognozuojamus moksleivių skaičius, mokytojų amžių, pasiūlyta naujiems į rajoną atvykstantiems pedagogams suteikti gyvenamąją vietą, mokėti tokį atlyginimą, kad jauni mokytojai būtų motyvuoti pasilikti Skuodo rajone, noriai prisidėtų prie švietimo ir mokslo procesų koregavimo bei tobulinimo, teiktų pasiūlymus, entuziazmu uždegtų vaikus mokytis, suteiktų vaikams mokymosi džiaugsmą.

Susitikime švietimo įstaigų vadovai informavo, kad mokytojų padėjėjų atlyginimai neatitinka jų darbo krūvio. Jiems mokamas per mažas atlyginimas. Mokytojai ypatingai vertina padėjėjų darbą, todėl pasiūlyta ieškoti galimybių mokytojų padėjėjams mokėti daugiau.

Švietimo įstaigų tikslus įgyvendinti galėtų būti lengviau, jei būtų tinkamos sąlygos dažniau dalyvauti projektinėse veiklose. Dalyvaujant projektuose atsiranda daugiau galimybių stiprinti materialinę bazę, stabilizuoti įstaigų finansus ir visapusiškai tobulinti švietimo ir ugdymo procesus mokyklose. Šiuo metu švietimo įstaigų ugdymo planai įgyvendinami tik 50 proc. Taip yra dėl lėšų trūkumo.


Susitikime aptartas gabių mokinių nuvežimo į įvairias olimpiadas ir parvežimo iš jų klausimas. Paminėta, kad būtina rasti galimybių tai padaryti. Negalima nuolat prašyti kitų rajonų švietimo įstaigų pagalbos.

Priemonės, skirtos pagerinti vaikų ugdymo sąlygas, turi būti tvarkingos. Skuodo rajono didžiosioms mokykloms trūksta naujo inventoriaus klasėse. Reikėtų naujų suolų, kėdžių, šviestuvų. Švietimo įstaigų vadovai informuoti, kad iš uždarytų mokyklų liko gerų suolų, kėdžių, todėl jie bus atvežti į didžiąsias mokyklas.

Susitikimo dalyvių nuomone, būtina atnaujinti Skuodo P. Žadeikio gimnazijos stadioną. Jis būtų ne tik mokyklos, bet ir viso Skuodo miesto reprezentacinis objektas. Stadionu galėtų naudotis ir mokiniai, ir plačiosios visuomenės nariai.

Mokykloje svarbu stiprinti mokinių psichologinį atsparumą ir psichikos sveikatą, prevencinėmis priemonėmis skatinti saugios ir palankios ugdymuisi aplinkos mokykloje kūrimą. Tai padaryti geriausiai gali mokykloje dirbantys psichologai, todėl turi būti pasirūpinta, kad šios profesijos specialistų netrūktų visame Skuodo rajone.

Skuodo rajono vaikų lopšelių-daželių vadovės turėjo ir gerų žinių – darželiuose vaikų skaičius auga. Tačiau tam, kad vaikų nemažėtų, kad paslaugomis vaikų tėvai būtų patenkinti, reikėtų išspręsti transporto klausimą, modernizuoti lopšelių-darželių aplinką. Skuodo vaikų lopšelio-darželio atstovė paminėjo, kad įstaigai ypatingai praverstų elektroninis dienynas.

Skuodo meno mokyklos direktorė Anelė Raugienė pasidžiaugė, kad tėvai vis labiau vertina neformaliojo vaikų lavinimo ir ugdymo užsiėmimus, bet taip pat minėjo, kad vaikams turi būti sudarytos sąlygos mokytis integruotų menų, reikia įrangos, kad galėtų kurti muziką, grafikos gebėjimus ugdyti virtualioje erdvėje.

Susitikime išgirstas nuomones apibendrino Skuodo rajono savivaldybės meras Petras Pušinskas ir Skuodo rajono savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Žydrūnas Ramanavičius. Pasidžiaugė, kad Skuodo rajono švietimo darbuotojai išties efektyviai ir kryptingai dirba bei paminėjo, kad į susitikime pateiktus pasiūlymus bus atsižvelgta pagal Savivaldybės biudžeto galimybes.

Skuodo rajono savivaldybės informacija



REDAKCIJA REKOMENDUOJA