Angle down Atgal

Aprangos ir tekstilės verslas Vilniuje: įmonės pasinaudojo pandemijos sąstingiu, kad sutvirtinti pozicijas rinkoje

Lankstus prisitaikymas prie pakitusių verslo sąlygų, tobulinami veiklos procesai, rinkos analizė, naujos kolekcijos. Nors aprangos ir tekstilės įmonės Lietuvoje pandemijos metu patyrė ne vieną smūgį, trys sostinėje įsikūrusios aprangos ir tekstilės sektoriaus įmonės užsiėmė planų kūrimu ir tarptautinių pozicijų stiprinimu po pandemijos. Ne veltui Vilniuje susitelkę nemažai aprangos ir tekstilės įmonių, šiek tiek plačiau apie jų veiklą ir pramonės situaciją šalyje ir mieste kalbiname trijų vietinių sektoriaus įmonių vadovus.

MB „Dizaino vėjas“, valdantis prekės ženklą „siLversands“: pradėjome dirbti efektyviau

MB „Dizaino vėjas“, valdančios prekės ženklą „siLversands“, vadovė Gintarė Jurašytė-Šukienė teigia, kad pandemijos metu teko sulėtinti gamybos procesus ir judėti ramesne vaga. Šiuo laikotarpiu bendrovė stebėjo ir analizavo rinką, tobulino procesus.

Pandemija išmokė dirbti efektyviau

Anot įmonės vadovės, didžioji dalis partnerių taip pat sulėtino procesus, nesiėmė naujų veiklų, todėl pardavimai sumažėjo apie 30 proc.

„Pastarieji metai psichologiškai buvo gerokai sunkesni, nes buvo daug nežinios dėl ateities. Rinka pasikeitė, parodos nevyko, eksportas ženkliai krito, ypatingai tuo metu, kai daugelyje šalių visos drabužių parduotuvės buvo uždarytos.

Šiuo metu gyvename aktyviau, tačiau vis dar labiau laukimo režimu – laukiame, kol rinka stabilizuosis ir galėsime pradėti įgyvendinti turimas idėjas. Jei nebus naujų bangų, tikimės, kad viskas greitai stabilizuosis ir sugrįš į savo vėžes. Jau dabar susilaukiame užklausų su užsakymais, kuriuos norima įgyvendinti kiek įmanoma greičiau. Deja po karantino ne visos siuvyklos yra pajėgios viską atlikti čia ir dabar“, - pasakoja G. Jurašytė-Šukienė.

Anot jos, pandemija padėjo pakoreguoti kai kuriuos įmonės procesus, dirbti su mažesne komanda, bet efektyviau, taupiau. Be to, didesnis dėmesys buvo skiriamas internetiniams pardavimams.

MB „Dizaino vėjas“ valstybės parama karantino metu pasinaudoti negalėjo, nes neatitiko įmonėms keliamų reikalavimų. Be kita ko, galima pasidžiaugti, kad darbuotojų susirgimų pavyko išvengti.

Išaugo tvarios mados poreikis

MB „Dizaino vėjas“ vadovė teigia, kad po pandemijos labai sustiprėjo ekologiškų produktų, tvarios mados poreikis, sveikos gyvensenos judėjimo suaktyvėjimas.

„Atsiradus galimybei dirbti iš namų, pasikeitė drabužio stilistika. Pastebime drabužių dviračiams poreikį. Sporto drabužiai skinasi kelią į viršūnę. Mados analitikai prognozuoja, kad tokia mada tęsis tris metus, po kurių vėl prireiks puošnesnių drabužių. Taip pat pradėti labiau vertinti lininiai gaminai. Mes kaip lietuviai galime didžiuotis lino tekstile“, - teigia G. Jurašytė-Šukienė.

Jos teigimu, galimybių atsirado daugiau, nes pasitraukė kai kurie rinkos žaidėjai. Kad ir kaip siekiant išnaudoti susiklosčiusią situaciją būtini papildomi finansai ir noras rizikuoti.

UAB „Šilta mada“: prisitaikėme ir pradėjome gaminti kasdienai tinkančius gaminius

UAB „Šilta mada“ vadovė Astra Gintautaitė teigia, kad COVID-19 pandemija atnešė nemažai nuostolių, tačiau paskatino kurti naujas kolekcijas. Jos nuomone, žmonėms daugiau laiko praleidžiant namuose, iš esmės pasikeitė ir drabužių, aksesuarų tipai.

„Dauguma iškeitė puošnesnius drabužius ir aksesuarus į kasdienę sportinio tipo patogią aprangą, tinkančią buvimui namuose, vaikščiojimui gamtoje ar pan. Nepaisant to, kad mūsų produktai yra išties specifiniai ir gamybai naudojamas kailis, stengiamės prisitaikyti prie pakitusių klientų poreikių ir pradėjome gaminti kombinuoto lengvo audinio patogias sportinio tipo kepures. Be to, skyrėme daug dėmesio ir naujų modelių kailinių kūrimui. Ėmėmės ir daug laiko reikalaujantį, bet išties į tvarumą ir medžiagų išsaugojimą orientuotą kailio gabaliukų perdirbimą. Iš tokių atraižų gimsta nauji kailio gaminiai“, - pasakoja A. Gintautaitė.

Užsakymų sumažėjimas privertė laikinai užsidaryti

UAB „Šilta mada“, paskelbus pirmąjį karantiną ir klientams pradėjus darbus iš namų, buvo priversta savo darbuotojus keliems mėnesiams išleisti į prastovas.

„Nors mūsų darbuotojai ir nesirgo, užsakymų kiekis ženkliai krito. Dirbome tik dviese, kad galėtume įvykdyti nedidelį užsakymų kiekį. Užsienio rinkose situacija taip pat buvo panaši. Austrijos partnerių parduotuvė taip pat būdavo tai atidaroma, tai uždaroma, kaip vyko pas mus. Natūralu, mažėjo ir pardavimų skaičius. Valstybės kompensuojamos prastovos išties labai padėjo“, - teigia įmonės vadovė.

Šie metai ir antrasis karantinas, anot A. Gintautaitės, finansiškai buvo panašūs į praėjusius. Pirmoje žiemos pusėje kaip įprasta žiemos laikui padidėjo pardavimai, šįkart šoktelėjo internetinių pardavimų skaičius. Paklausta, kaip pakito Lietuvos aprangos ir tekstilės rinka, UAB „Šilta mada“ vadovė nedaugžodžiauja ir sako, kad ir toliau lengva nebus, daugelis įmonių bandys išgyventi ir prisitaikyti prie naujų „žaidimo“ taisyklių.

UAB „LTM garments“: rinka išmoko naujas žaidimo taisykles

UAB „LTM garments“, šiuo metu gaminantys moteriškus ir vyriškus drabužius ir kitus gaminius, karantino laikotarpis buvo nelengvas – teko sumažinti darbuotojų skaičių ir prisitaikyti prie naujų darbo sąlygų.

Įmonės vadovas Jonas Daukantas teigia, kad, prasidėjus pandemijai, visi klientai sumažino užsakymų skaičių, natūraliai, sumažėjo ir apyvarta.

„Kai uždarė parduotuves, visi ėmė ieškoti kitų būdų, kaip išgyventi. Mes taip pat prisitaikėme, perorganizavome savo veiklą. Išmokome, kaip naudotis Zoom programa, tai padeda sutaupyti nemažai pinigų kelionėms. Ir dirbame toliau, tik deja jau su mažesniu darbuotojų skaičiumi. Šiuo metu jaučiasi šioks toks atsigavimas, tačiau į pernai ar užpernai metų lygį pardavimai dar neatsistatė“, - teigia J. Daukantas.

UAB „LTM garments“ karantino laikotarpiu turėjo vos kelis sirgusius COVID-19, tačiau židiniu netapo. Išgyventi finansiškai padėjo valstybės parama prastovų apmokėjimui.

Paklaustas, kas laukia Lietuvos aprangos ir tekstilės sektoriaus, J. Daukantas prognozuoja ramesnį periodą.

„Manau, net ir jei vėl teks uždaryti didelę dalį verslų dėl pandemijos, bus jau mažiau streso. Per visą šį laikotarpį įmonės arba išmoko prisitaikyti, arba užsidarė išvis. Puošnesnių drabužių sektorius turi labai rimtų problemų, laisvalaikio drabužių gamintojai – išgyvena kone geriausius savo laikus.

Kad ir kaip būtų užklupus bėdai dabar jau tiek mes, tiek mūsų klientai turi patirties ir žino, kaip elgtis pandemijos sąlygomis“, - teigia UAB „LTM garments“ vadovas.


 

comment Skaitytojų komentarai (0)

Rekomenduojamas video turinys


Taip pat skaitykite