Angle down Atgal

5 prie­žas­tys val­gy­ti dau­giau avo­kadų

Avo­ka­dai yra uni­kalūs vai­siai, iš kitų iš­sis­ki­rian­tys sveikųjų rie­balų kie­kiu. Dau­gybė pa­sau­li­nių ty­rimų ro­do nea­be­jo­tiną avo­kadų naudą žmo­gaus svei­ka­tai.

Vertingiausi avokadai – tamsiai žalios spalvos ir su grublėta odele. Jeigu nusiperkate prinokusį avokadą, bet vakarienės planai pasikeičia ir jaučiate, kad artimiausiu metu jo nesuvartosite, įdėkite vaisių į šaldytuvą. Tai padeda sulėtinti nokinimo procesą, tad nešvaistysite maisto ir galėsite avokadu mėgautis kitą dieną. O jeigu nutiko taip, kad norite greičiau sunokinti parduotuvėje įsigytą avokadą, suvyniokite jį į popierių ir palikite kambaryje – per porą dienų tikrai sunoks.

Avokadas turi daugybę gerų savybių – yra maistingas, skanus, gerina sveikatą ir net padeda, norint sulieknėti. Šiandien avokadai yra ypač populiarūs tarp sveiką gyvenimo būdą praktikuojančių žmonių. Nepaprastai maistingas vaisius neretai yra pavadinamas supermaistu dėl sveikatai naudingų savybių.

Avokaduose yra net 20 skirtingų vitaminų ir mineralų. Juose gausu sveikų riebalų ir skaidulų, todėl nenuostabu, kad tai yra vienas prioritetinių pasirinkimų, ketinantiems maitintis sveikiau.

Timolina nuotr.
Timolina nuotr.

Avokadai yra ne tik sveiki, kreminė, sodri ir riebi vaisių tekstūra leidžia juos lengvai derinti su įvairiausiais ingredientais. Galima avokadais pagardinti salotas, sumuštinius ar tiesiog pasigaminti populiariausią patiekalą – gvakamolę. Tai meksikietiškas patiekalas, kurio pagrindą sudaro sutrinti avokadai, pagardinti įvairiausiais ingredientais. Šis patiekalas gali būti valgomas kaip garnyras prie mėsos, taip pat su kukurūzų trapučiais arba tapti tortilijų įdaru.

Jeigu pagaminote užkandžių su avokadu, bet svečiai vėluoja arba nuo patiekalo liko dalelė nepanaudoto vaisiaus, apšlakstykite jį citrinos sultimis. Tai stiprus antioksidantas, kuris padės apsaugoti avokadą nuo parudavimo.

Pasauliniai tyrimai parodė, kad žmonėms, kurie į pietų maistą įtraukė avokadą, per ateinančias 5 val. sumažėjo apetitas. Taip nutiko dėl jo sukelto sotumo jausmo. Avokado sukeltas sotumo jausmas leidžia išvengti nereikalingų užkandžiavimų.

Kalis yra labai svarbus mineralas, kurio daugumai žmonių nepakanka. Avokadai turi daug kalio – 100 g porcijoje yra net 14 proc. rekomenduojamos dienos normos. Tuo tarpu bananuose – 10 proc., nors daug kam tai yra geriau žinomas kalio šaltinis.

Kalis labai svarbus žmogaus organizmui, jo vartojimas yra siejamas su sumažėjusiu kraujospūdžiu. Todėl avokadai gali padėti palaikyti sveiką kraujospūdžio lygį, kuris neretai būna vienu pagrindinių širdies priepuolių, insultų ir inkstų nepakankamumo rizikos veiksnių.

Dėl savo maistingų medžiagų avokadai tinka ne tik tiems, kurie nori palaikyti gerą cholesterolio kiekį ar sveiką kraujospūdžio lygį, bet yra rekomenduojami ir nėščiosioms.

Kadangi avokaduose gausu vitamino B6, folatų, vitamino C ir kalio, juos valgant nėščiosios gaus reikalingų vitaminų ir sau, ir būsimam kūdikiui. Svarbu tai, kad avokadai ne tik suteiks sėkmingam kūdikio vystymuisi reikalingų vitaminų, bet ir palengvins rytinį pykinimą.

Parengta pagal pranešimą spaudai

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite