Angle down Atgal

2 iš 3 lietuvių sportui neranda laiko, nors neprireiktų nė valandos

Daugiau nei pusė Lietuvos gyventojų teigia niekada nesportuojantys ir neužsiimantys jokia fizine veikla, rodo „Eurobarometro“ duomenys. 2/3 lietuvių nuo didesnio fizinio aktyvumo atbaido laiko stoka, trečdaliui trūksta motyvacijos, o 37 proc. prisipažįsta, kad sportuoti tiesiog tingi. Sporto treneriai pažymi, kad sveikesniam ir aktyvesniam gyvenimui nebūtina daug laiko ir pastangų – galima pradėti nuo 5000 žingsnių per dieną.

Nesportuojančių lietuvių – trigubai daugiau nei skandinavų

Šių metų kovo mėn. prekės ženklo „Rexona“ inicijuota reprezentatyvi gyventojų apklausa atskleidė, kad net 72% lietuvių norėtų daugiau sportuoti ir gyventi aktyviau. Tačiau nuo didesnio fizinio aktyvumo juos labiausiai stabdo laiko trūkumas (67%), tingumas (37%) ir motyvacijos stoka (33%).

Niekada nesportuojantys prisipažįsta kiek daugiau nei pusė lietuvių – tai vidutiniškai net 3 kartus daugiau nei Skandinavijos šalyse („Eurobarometro“ duomenys). Anot sporto trenerio Alano Dzeranovo, tokie skaičiai kelia nerimą, nes fizinis aktyvumas – ne tik geros išvaizdos, bet ir sveikatos bei savijautos pagrindas.

„Jeigu darbe kasdien praleidžiame 6 val. sėdėdami, mūsų gyvenimas sutrumpėja 7 metais. Taip sėsliai gyvenant, anksčiau ar vėliau susidursime su sveikatos problemomis. Daugelis nusprendžia pradėti sportuoti, tik tada kai susiduria su sveikatos problemomis. Taip pat svarbu suprasti, kad pasyvumas kenkia kokybiškam gyvenimui – nukentės santykiai su draugais, šeima, vaikais, antra puse, sumažės produktyvumas darbe“, – teigia A. Dzeranovas. Anot jo, svarbu suprasti, kad baziniam fiziniam aktyvumui nebūtinas sporto klubas ar didelės laiko investicijos – pakanka pradėti nuo mažesnio, bet įveikiamo iššūkio. Pavyzdžiui, per dieną nueiti kelis tūkstančius žingsnių.

Siūlo pradėti nuo 5000 žingsnių

Aktyvų gyvenimo būdą pasirinkę žinomi žmonės norintiems gyventi sveikiau, bet neturintiems laiko ar motyvacijos rimtesnei sportinei veiklai, pataria pradėti nuo vaikščiojimo: nueiti bent 5000 žingsnių kasdien. Tam prireiks apytikriai 30-40 min., priklausomai nuo ėjimo tempo.

Tinklaraštininkė, aktyvaus gyvenimo būdo entuziastė Inga Žuolytė sako, kad per savo aktyvaus gyvenimo būdo paieškas turėjo labai įvairių patirčių, kol atrado mėgstamiausią sportą – vaikščiojimą: „Dalyvaudavau fitneso varžybose, kurios jau yra šioks toks kraštutinumas. Alindama save siekiau geriausių rezultatų – mano svorio amplitudė svyravo net 12 kg per metus. Tokie pokyčiai mane motyvavo pradėti ieškoti balanso savo gyvenime, jį rasti padėjo vaikščiojimas. Pradėjus dažniau žingsniuoti, mano svoris nustojo drastiškai keistis, stengiuosi palaikyti šią praktiką“, – teigia Inga Žuolytė.

Krepšininkė, laidų vedėja Dalia Belickaitė sako, kad 5000 žingsnių per dieną – kiekvienam įveikiamas ir sveikatai labai naudingas įprotis:

„Nuo vaikystės žaidžiau krepšinį, todėl aktyvus gyvenimo būdas – neatsiejama mano gyvenimo dalis. Vaikščiojimas – taip pat. Kai mano nuotaika prasta, arba noriu atsipalaiduoti, visada išeinu pusvalandžiui pasivaikščioti su šunimi. Kartais net po treniruotės paržygiuoju namo pėsčiomis. Vaikščiojimas man visada užtikrina gerą nuotaiką ir savijautą. Rekomenduoju kiekvienam pabandyti nueiti bent 5000 žingsnių. Tai visai nedidelis atstumas – maždaug tiek susidaro perėjus Gedimino prospektą Vilniuje pirmyn ir atgal“, – sako D. Belickaitė.

comment Skaitytojų komentarai (0)

Taip pat skaitykite