REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Aktualijos2017 m. Balandžio 25 d. 20:07

Šiaulių regiono naujienų portalui Etaplius.lt – “Google” dėmesys

Šiauliai

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


645

Trečiadienį interneto paslaugų milžinė „Google“ pranešė ilgai lauktus rezultatus – kurie Europos naujienų portalai ir skaitmeninės žiniasklaidos priemonės sulaukė paramos injekcijų. JAV technologijų gigantė patikėjo vieninteliu lietuvišku projektu, kurį pateikė Šiaulių regiono naujienų portalas Etaplius.lt. Idėjoms vystyti, tobulinti naujienų ir informacijos pateikimą, sukurti patrauklesnę terpę skaitytojams Etaplius.lt buvo skirta 50 tūkst. Eur.

Portalui Etaplius.lt – 50 tūkst. Eur

„Džiaugiamės, kad mūsų idėja subrendo ir galiausiai patinka ne tik mums, bet ir tokiems gigantams kaip „Google“. Labai smagu, kad ji sulaukė tokio atgarsio, palaikymo ir finansinės injekcijos. Kokia mūsų idėja? Mes tobulinsime naujienų portalą Etaplius.lt. Nenorime dar atskleisti, ką mes darysime. Žiniasklaidos rinkoje dabar yra labai daug žaidėjų, todėl idėją atskleisime, kai ją įgyvendinsime“, – pasakoja VšĮ „Šiauliai plius“ direktorius Rimvydas Šimaitis.

Pirmajame Skaitmeninių naujienų inovacijų fondo (DNI Innovation Fund) etape buvo išdalyti 27 mln. Eur. Generalinis „Google“
direktorius Paryžiuje Sundar Pichai trečiadienį pranešė, kad paramą savo projektams vystyti gavo iš viso 128 organizacijos Europoje iš 23 skirtingų šalių.

Beveik 5 mln. Eur iškeliavo Vokietijos žiniasklaidos projektams, beveik 3 mln. Eur – į Didžiąją Britaniją ir Ispaniją, po 2 mln. Eur gavo Belgija, Prancūzija ir Portugalija. Iš Baltijos šalių dėmesiu gali pasigirti ir Latvija – „Google“ taip pat finansuoja vieną kaimyninės valstybės projektą, skirdama 50 tūkst. Eur.

Iš viso skirs 150 mln. Eur

Žiniasklaidos priemonės į šį konkursą galėjo pretenduoti nuo 2015 m. spalio 22 d.

„Idėją brandinome jau seniai, apie pusę metų nešiojomės galvose, ieškojome kelių, kaip patys galėtume ją įgyvendinti, bet jos įgyvendinimas – tikrai ne pigus. Kai pamatėme „DNI Innovation Fund“ kvietimą dalyvauti konkurse, neabejodami savo idėja, pasiryžome dalyvauti“, – prisimena R. Šimaitis.

Po pirmojo konkurso etapo VšĮ „Šiauliai plius“ pasiekė žinia, kad „Google“ nori surengti tiesioginę konferenciją, kurios metu būtų aptartas projektas. „Google“ atstovai vaizdo konferencijos metu pasitikslino, ar viską teisingai suprato, teiravosi, kiek pasiryžta dirbti, kokie žingsniai jau padaryti ir pan.
„Pasakėm, kad norime augti, norime stiprėti, ieškome finansavimo ir manome, kad ta idėja yra patraukli. Jie tai įvertino. Dabar laukiame dokumentų, kuriuose išdėstytos visos sąlygos“, – pasakoja R. Šimaitis.

Nuo euforijos iki malonaus jaudulio

„Google“ laiko paslapty, kas dar teikė paraiškas, bet faktas vienas – Lietuvoje šis vienintelis projektas gavo finansavimą. „Ir mes visiškai nesiimame spręsti, ar buvo daugiau paraiškų, kodėl jos negavo finansavimo ir pan., tačiau „Google“ gana aiškiai įvardijo kriterijus“, – aiškina R. Šimaitis.

Pasak jo, svarbiausiais kriterijais „Google“ išskyrė originalią skaitmeninę žurnalistiką, kad būtų kuo patraukliau pateikiamos naujienos skaitytojams, technologinį inovatyvumą ir gerą verslo planą, pagrįstus veiklos rodiklius.

R. Šimaitis labai dėkingas komandai, kuri dirbo prie šio projekto, jo pristatymo, paraiškos kūrimo, akcentų sudėliojimo, ir, aišku, visiems kitiems padėjusiems. „Daug dirbom, stengėmės ir dabar galime džiaugtis. Aišku, laukia tikrai rimti ir svarbūs darbai. Tą euforiją keičia malonus jauduliukas galvojant apie idėjos įgyvendinimą, apie kurią svajojome. Dabar jau turime realų pagrindą ją įgyvendinti. Jeigu „Google“ patiki šia idėja, vadinasi, ji tikrai turi potencialo išsipildyti“, – teigia R. Šimaitis.

Ne paskutinis „Google“ projektas

Šis etapas – tik pradžia. „Google“ iš viso planuoja Europos projektams skirti apie 150 mln. Eur.

„Fondo tikslai drąsūs: siekiama įžiebti naują mąstymą, kuris galėtų ateiti iš bet kurios naujienų ekosistemos dalies bei suteikti su naujienomis dirbančioms organizacijoms, kad ir kokio dydžio jos bebūtų, erdvę išbandyti naujus horizontus. Mes tam skiriame iki 150 mln. Eur, kuriuos premijomis be įsipareigojimų išdalysime per artimiausius trejus metus“, – teigia „Google“ atstovai.

Anot „Google“, fondas yra atviras leidėjams, internetiniams naujienų kanalams, žiniasklaidos startuoliams ir pavieniams asmenims.

google1.jpg



REDAKCIJA REKOMENDUOJA