REDAKCIJA REKOMENDUOJA
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
Sportas2017 m. Liepos 21 d. 10:49

F2 pilotas E. Riabko išvyko į antrąjį pasaulio čempionato etapą

Kaunas

Budintis BudėtojasŠaltinis: Etaplius.lt


9883

Geriausias Lietuvos F2 vandens formulių lenktynininkas Edgaras Riabko ketvirtadienį išvyko į Belgiją. Antverpene artėjantį savaitgalį vyks antrasis UIM F2 pasaulio čempionato etapas. Puikiai čempionatą pradėjusio Lietuvos atstovo Belgijos „Grand Prix“ laukia sunki užduotis - tiek dalyvių, kiek atvyksta į antrąjį etapą, dar nėra buvę kone dešimtmetį.

Antverpene lenktynės vyks po labai ilgos pertraukos, o trasos konfigūracija bus kardinaliai skirtinga, nei pirmajame etape Kaune.

„Belgijoje man dar nė karto nėra tekę lenktyniauti. Antverpene lenktynės paskutinį kartą vyko prieš 17 metų. Po ilgo laiko lenktynės sugrįžta į Belgiją. Trasa ten bus beveik kilometru ilgesnė nei Kaune: Kauno mariose trasa buvo 1660 m, o Belgijoje - net 2,5 km. Bus ilgos tiesiosios, kurios bus gerokai ilgesnės, nei Kaune, o jų bus net dvi“, - teigė E. Riabko.

Sudėtinga trasa tampa tikru iššūkiu komandos inžinieriams parinkti geriausiai tinkantį sraigtą. Specialiai etapui Belgijoje E. Riabko komanda gavo sraigtą, kuris vandens formulei leidžia pasiekti 190 km/val. greitį. Palyginimui, Kaune naudotas sraigtas laivui leido įsibėgėti iki 183 km/val. greičio. Komanda apskaičiavo, kad senojo sraigto nepakaks norint Antverpene pasiekti aukštą rezultatą.

„Trasa sudėtinga, todėl gana sunkus uždavinys pasirinkti tinkamiausią sraigtą. Tiesiosios ilgos, todėl reikia greičio, todėl pasigaminome specialų sraigtą, tačiau yra ir trumpų tiesiųjų ir neaišku, ar su greitu sraigtu neprarasiu dinamikos trumpose tiesiosiose. Tai sudėtingas klausimas ir be bandymų kol kas negaliu atsakyti, kuris sraigtas tiks geriausiai ir kurį naudosiu. Tai iššūkis mūsų komandai“, - neslėpė 33-ejų metų kaunietis.

Sraigtus E. Riabko komandai gamina itin patyręs ir net visoje Europoje žinomas 82-ejų metų sraigtų specialistas iš Alytaus.

Kaune lenktynėse dalyvavo 23 sportininkai, tuo tarpu į lenktynes Belgijoje jau užsiregistravo 30 pilotų. Tai reiškia, kad lenktynės mažiausiai šeši ar net 10 sportininkų baigsis jau po kvalifikacijos, nes į pagrindines varžybas, kurios vyks sekmadienį, pateks 20-24 greičiausi lenktynininkai.

„Tai turbūt paskutinio dešimtmečio dalyvių rekordas, bet mes esame pasiruošę, motorą, kurį naudojome Kaune, išardėme ir perrinkome, jį jau išbandėme Kauno mariose. Viskas veikia. Taip pat atlikome kapitalinį remontą senesniam varikliui, kuris taip pat išbandytas. Viskas pilnai veikia“, - kalbėjo E. Riabko, praėjusį savaitgalį dar spėjęs jėgas išbandyti lenktynėse Rygoje.

F2 pasaulio čempionate pirmauja pirmąjį etapą laimėjęs Rašedas al Kemzis (Rashedas Al Qemzi, 20 tšk.) iš JAE. Antras žengia švedas Johanas Osterbergas (15 tšk.), trečias - E. Riabko (12 tšk.).

Trečiasis pasaulio čempionato etapas vyks Tonsberge (Norvegija).

Tuomet vėl ateis laikas Lietuvai - šį kartą vandens formulės atvyks į Kupiškį. Rugpjūčio 19-20 dienomis Kupiškio mariose vyks F-2 Europos čempionatas. Čempionate vyks ketverios lenktynės, kurių rezultatai bus sumuojami, o čempionu taps daugiausia taškų surinksiantis pilotas.

Kartu su F2 Europos čempionatu vyks ir F4 pasaulio čempionato finalinis, trečiasis, etapas. F4 čempionate dalyvauja du Lietuvos atstovai - Paulius Stainys ir Virgilijus Gedrimas.



REDAKCIJA REKOMENDUOJA